پارک‌های ساحلی لخت و بدون امکانات سرگرمی، تنها دارایی مردم بندرعباس برای گذارن اوقات فراغت است که در سایه نبود نظارت به تسخیر قلیان فروشان به ظاهر ولی در باطن مشروب‌فروشی می‌کنند درآمده است.
کد خبر: ۶۷۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰ 31 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، سواحل یکی از اصلی‌ترین تفریح‌گاه‌ها، برای مردم و گردشگران در مناطقی که از نعمت دریا بهره می‌برند به شمار می‌آید.

ساحل‌نیلگون خلیج‌فارس با بوی‌شرجی و چشم اندازهای بسیار زیبای خود یکی از جاذبه‌های دیدنی برای گردشگران داخلی و خارجی است.

بندرعباس، اصلی ترین شهر و مرکز استان هرمزگان، یکی از مناطق فاقد شهربازی است، که تنها تفریحگاه مردم این شهر پارک‌های ساحلی آن هستند.

پارک‌های ساحلی لخت و بدون امکانات اولیه سرگرمی برای رده‌های سنی مختلف، تنها دارایی مردم بندرعباس برای گذارن اوقات فراغت محسوب میگردند که در سایه نبود نظارت به تسخیر قلیان فروشان که مشروب هم به شکل پنهانی می‌فروشند درآمده است.

ساحل بندرعباس در انتظار تدبیر دولت امید

مردم این شهر به جای گذارندن اوقات خود در کنار ساحل و در هوای آزاد، دود بسیار مضر قلیان‌های میوه‌ای و محلی و ببداخلاقی‌های بدمستان راحمل میکنند.

تعداد این افراد به قدری در کنار ساحل زیاد است که بدون هیچ زحمتی می‌توان آنها را یافت و در چند صد متری همدیگر در حال کاسبی سلامتی مردم و دورهمی اراذلی که برای نوامیس ایجاد مزاحمت می‌کنند هستند.

با توجه به ممنوعیت عرضه قلیان در کافی گ‌شاپ‌ها و مکان‌های خصوصی‌تر و برخورد شدید مأمورین بهداشت و اداره اماکن با متخلفان جای سؤال است چرا این افراد در خط ساحلی بندرعباس به راحتی مشغول فعالیت هستند و مسئولین علل ظاهر روزانه با چشم بند در سطح شهر در حال تردد هستند که این وضعیت را نمی‌بینند.

نکته قابل توجه دسترسی آسان نوجوانان به قلیان در پارک‌ها و تفریحگاه‌ها است که به دور از چشم خانواده و با قیمت‌های بسیار پایین دسترسی به این مخدر بسیار پر ضرر داشته و به اعتیاد کشیده می‌شوند.

وقتی ساحل گردی با استشمام دود قلیان همراه است

یکی از شهروندان بندرعباسی با نارضایتی از حضور قلیان فروشان در فضاهای عمومی اظهار کرد: در ماه چندین بار جهت گزران وقت و استراحت با خانواده به پارک های ساحلی شهر می آییم که متأسفانه تنها مکان های تفریحی شهر پارک های ساحلی با حداقل امکانات بوده که رسیدگی به آن ها بسیار ضعیف است، و تنها چیزی که به وفور در این پارک‌ها یافت می‌شود جوانانی است که مشغول فروش قلیان بوده و ابری از دود‌های سمی که فضای ساحل و هوای آزاد ساحل را آلوده کرده‌اند.

این شهروند با اشاره به نا امنی بهداشتی در اماکن عمومی گفت: اصلی ترین مشتریان این افراد دختران و پسران نوجوان هستند که در مکانی غیر بهداشتی مشغول به قلیان کشیدن بوده و تصویر زننده ای را در ذهن عموم ثبت می‌کند.

این شهروند بندرعباسی ادامه داد: با وجود چنین صحنه‌هایی و حضور فرزندانمان دیگر حتی نمی‌توان خانواده را به ساحل برد که متأسفانه استفاده از قلیان در میان نوجوانان به عنوان تفریح و حرکتی برای اثبات خود به دیگران جا افتاده، که مهمترین دلیل آن فقر فرهنگی این قشر در این خصوص است.

وی اظهار کرد: خانواده ها نقش تأثیر گذاری در این زمینه دارند و با کنترل مؤثر و کارشناسی شده فرزندان خود می توان از آلوده شدن آن ها به این ماده مخدر جلو گیری کنند.

این شهروند بندرعباسی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان مربوطه و مدیریت شهری بندرعباس(شهرداری و شورای شهر) انتظار می‌رود برای ریشه کن کردن این معضل اجتماعی و پاکسازی قلیان ها از نوار ساحلی بندرعباس حرکتی مؤثر انجام دهند.

عدم رعایت مسایل بهداشتی از دیگر خطراتی است که شهروندان و به خصوص قشر جوان و نوجوان را تهدید می کند که انتظار می رود مسئولان امر توجه بیشتری به این معضل بزرگ داشته باشند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار