از آنجایی اداره استاندارد هیچ تحرکی ندارد جا دارد اقدامات لازم در جهت تأمین امنیت عمومی مردم و جامعه و پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد یک جامعه‌ای امن به‌واسطه کلیه ابزارهای قانون نظارتی در راستای تحقق این امر به کار گرفته شود و مدیران اداراتی که متولی این امور هستند و به وظایف خودشان عمل نمی‌کنند در هنگام بروز هر حادثه‌ای بایستی مقصر شناخته شوند چونکه مسئولیت بر دوش آنان است.
کد خبر: ۶۷۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۱ 29 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، نظر به اینکه هیچ زمانی شنیده نشده مکانی غیراستاندارد پلمب شده باشد حتماً حکایت از این دارد که کلیه اماکن در استان استاندارد می‌باشند از آنجایی که هیچ تحرکی از سوی اداره کل استاندارد هرمزگان تا به امروز مشاهده نگردیده یا به اطلاع عموم نمی‌رسد و به شکل مخفیانه یا غیبی کار می‌کند، جا دارد مقام قضایی از طریق کارگروه‌های ویژه‌ای، حس تأمین امنیت عمومی جامعه را افزایش دهد.

نظارت بر استخرهای عمومی، آسانسورها، مرکز CNG و توزیع کپسول گاز بسیار ضروریست امروز در سطح شهر مکان‌های پر خطر غیراستاندارد زیادی وجود دارند که تشکیل کارگروه ویژه قضایی جهت تأمین امنیت عمومی جامعه در هرمزگان از اوجب واجبات می‌باشد تا جلوگیری نماید از حوادث و سوانح در جهت صیانت از حقوق مردم آنهم با رصد میدانی قضات، محقق می‌گردد که به محز رؤیت محل‌هایی که استانداردهای لازم را رعایت نکرده باشند درجا پلمب گردند به ویژه این روزها که بسیاری از آسانسورهای عمومی و مورد استفاده ادارات دولتی فاقد استانداردهای لازم هستند و احتمال بروز حادثه را دارند.

مراکز CNG و توزیع کپسول گاز به لحاظ احتمال خطر بسیار حادثه آفرین هستند که مشاهده می‌گردد در سطح شهر مراکزی بدون هرگونه مجوز قانونی دارد فعالیت می‌کند و اداره استاندارد و شهرداری کاملاً چشمانشان را بسته‌اند، مراکز رادیوگرافی جهت کنترل آسیب‌های ناشی از اشعه X هم بایستی بررسی گردند.

از آنجایی اداره استاندارد هیچ تحرکی ندارد جا دارد اقدامات لازم در جهت تأمین امنیت عمومی مردم و جامعه و پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد یک جامعه‌ای امن کلیه ابزارهای قانونی و نظارتی در راستای تحقق این مهم به کار گرفته شود و مدیران اداراتی همچون استاندارد که متولی این امور هستند و به وظایف خودشان عمل نمی‌کنند در هنگام بروز هر حادثه‌ای بایستی مقصر شناخته شوند چونکه مسئولیت بر دوش آنان است.

هیچگونه فرهنگ‌سازی در جامعه برای رعایت استانداردها که تنها مسیر محقق توسعه پایدار است، صورت نپذیرفته نبایستی هم توقع داشت که استاندارد در همه حوزه‌ها وجود داشته باشد.

در قانون سازمان استاندارد که در اسفند 96 تصویب شده در ماده 3 آن به صراحت آمده که تمامی وزرتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مکلفند تمامی فعالیت‌های خود را براساس استاندارد ملی تدوین کنند آیا این موضوع توسط اداره کل استاندارد استان هرمزگان پیگیری شده است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار