در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب انجام شد:
دکتر محمد مورخ، رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از برگزاری گارگاه خودمراقبتی زنان در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب خبر داد و گفت: به مناسبت هفته ملی سلامت زنان و مادران، گارگاه آموزشی یک روزه در این بیمارستان، ویژه کارکنان، پرستاران و شاغلین خانم در قسمت های درمانی و پشتیبانی توسط دکتر زینت نصیری، متخصص زنان و زایمان و با همکاری واحد آموزش و کنترل عفونت برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۸ 29 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر مورخ افزود: هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی مادران با نحوه زندگی از دوران بارداری تا سالمندی و نحوه خود مراقبتی عنوان کرد.

دکتر زینت نصیری، متخصص زنان و زایمان بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب با بیان اینکه وقتی صحبت از مراقبت‌های پیشگیرانه مربوط به بانوان می‌شود، هم باید به مسائل مربوط به هر رده سنی و هم مسائل مربوط به این جنس خاص توجه شود، افزود: سلامت زنان از دو جنبه دارای اهمیت است؛ از سویی به‌عنوان مادر و کسی که پایه و اساس یک خانواده و سلامت فرزندان بستگی به سلامت او دارد و از سوی دیگر به‌عنوان یک انسان مستقل که 50 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود. به همین دلیل، سازمان جهانی بهداشت، سلامت مادران را به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی سلامت جامعه مورد توجه قرار می‌دهد.

دکتر نصیری با اشاره به برخی از خود مراقبتی های سلامت زنان  در رده های مختلف سنی، عنوان کرد: بخشی از خودمراقبتی در همه سنین، شامل مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌های چکاپ دوره‌ای است؛ بررسی‌های دوره‌ای از سیزده تا هجده سالگی شامل بررسی کلی از نظر سلامت عمومی، بررسی تغذیه‌ای، قد و وزن، فشارخون، تکامل جنسی به‌صورت جسمی‌ و رفتاری، راهنمایی از نظر پرهیز از رفتارهای پرخطر، به تعویق انداختن فعالیت‌های جنسی و مصرف کلسیم می‌شود.

نصیری گفت: لازم به ذکر است به وضعیت بهداشت دندان‌ها، مخاطرات تفریحی، علایم افسردگی، مصرف دخانیات، الکل و مواد نیرو زا در نوجوانان نیز باید توجه ویژه شود و مهمتر اینکه در دوران کودکی و قبل از سنین باروری، عاملی که روی سلامت و آینده دختران بسیار تأثیرگذار است، مسأله تغذیه و چاقی است.

وی تأکید کرد: خانواده‌ها باید به این مسدله بسیار توجه کنند؛ زیرا چاقی باعث پایین آمدن سن بلوغ می‌شود و این موضوع، مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت. اگر بانوان، تمایل به بارداری دارند، حتماً از چندماه قبل از بارداری، باید مکمل اسیدفولیک دریافت کنند. حتماً وزن خود را در حد مطلوب نگه دارند و از نظر سلامت عمومی‌ معاینه شوند.
این متخصص زنان افزود: در سنین چهل تا چهل و شش‌سالگی، بانوان علاوه بر بررسی از نظر سلامت عمومی ‌و معاینه، از نظر وزن، فشارخون، تیروئید، زیربغل، شکم و لگن نیز باید یک‌سری آزمایش‌های دوره‌ای انجام دهند و از چهل و پنج سالگی به بعد نیز هر پنج سال باید بررسی چربی‌خون در خانم‌ها انجام شود.

در پایان این مراسم، صبحانه سالم که توسط خود پرسنل تهیه شده بود، بین شرکت کنندگان در کلاس توزیع شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار