مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک از برگزاری جلسه توجیهی در زمینه معاینات شغلی کارفرمایان کارگاه‌های شهرستان جاسک خبر داد.
کد خبر: ۶۷۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۲ 29 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر عباس ابراهیمی گفت: هدف از انجام معاینات شغلی کارگران ارتقای سطح سلامت شاغلین در این کارگاهها می باشد.

وی بیان کرد: معاینات سلامت شغلی از الزامات نظام مراقبت سلامت شغلی است که اکنون توسط پزشکان عمومی دارای کد معاینات شغلی و طب کار صورت می گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک افزود: بر اساس ماده 92 قانون کار انجام معاینات سلامت شغلی برای شاغلین بصورت سالانه الزامی است؛ لذا مرکز سلامت محیط کار جهت انجام این گونه معاینات دستورالعمل های تدوین کرده است؛ تا در سراسر کشور بصورت یکسان انجام گیرد و شاغلین تا حد امکان تحت پوشش این معاینات قرار گیرند.

نجمه زارع مسئول بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک گفت: در این میان کارگاههای کوچکی از قبیل کارگاه های کشاورزی، دامداری و قالیبافی هستند که در بسیاری از شهرستانها تحت پوشش معاینات سلامت شغلی قرار نمی گیرند و از سوی دیگر عدم توجه به شغل و علل بیماریهای شغلی در بررسی بیماران مراجعه کننده سبب شده است؛ بسیاری از بیماریهای شغلی تا مرحله آخر بدون تشخیص باقی مانده و کارگر بدون درمان با مشکلات زیادی روبرو شود.

زارع افزود: با انجام معاینات شغلی و بررسی  و ارجاع بهنگام بیماران و تشخیص بیماری شغلی می توان بیماری شغلی فرد را ثبت و گزارش دهند و در نهایت در درمان آن فرد تاثیر بسزایی داشته باشد.

در این جلسه توجیهی بازرسی اداره کار و کارشناس تأمین اجتماعی شهرستان جاسک و معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان حضور داشتند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار