برنامه فرهنگی، ورزشی و آموزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی،سلامت زنان، پوکی استخوان و تغذیه سالم با همکاری اداره ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره آموزش و پرورش و هئیت ورزش همگانی شهرستان سیریک در مدرسه حضرت رقیه(س) شهر گروگ برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۶ 29 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، کارشناس تغذیه شبکه بهداشت شهرستان سیریک گفت: ورزش و تغذیه سالم نقش بسزایی در پیشگیری از پوکی استخوان برعهده دارند. افرادی که کلسیم کافی در رژیم غذایی آنها وجود ندارد و یا ویتامین D کافی دریافت نکنند در معرض ابتلا به پوکی استخوان خواهند بود.

حامد راستی در خصوص هرم غذایی، نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان ها و پوکی استخوان، اهمیت مصرف مکمل های ویتامین دی و آهن در سنین نوجوانی توضیحاتی به دانش آموزان و والدین ارائه داد.
وی با تاکید بر اینکه بهترین روش پیشگیری ازپوکی استخوان و عوارض آن، رعایت رژیم غذایی مناسب در سنین نوجوانی و جوانی است افزود: فعالیت ورزشی مناسب و دوری ازعوامل کمک کننده در افزایش پوکی استخوان، مانند استعمال دخانیات می تواند نقش بسیار مهمی درسلامت فرد داشته باشد.
کارشناس بیماری های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک در خصوص سرطانهای شایع زنان گفت: سرطان های شایع زنان شامل سرطان دهانه رحم و سرطان پستان به راحتي در مراحل اوليه قابل تشخيص و درمان كامل است اما در صورتي كه تشخيص آن به تأخير افتد، درمان مشكل و گاهي ناموفق خواهد بود.

مریم سلجوقی در خصوص این دوره آموزشی افزود: خودآزمایی سینه و انجام تست پاپ اسمیر و نقش خودمراقبتی در پیشگیری از سرطان ها به دانش آموزان و والدین آنها آموزش داده شد و در پایان به سؤالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

گفتنی است؛ در این برنامه که بصورت مشارکتی با ادارات متولی سلامت در شهرستان برگزار شد؛ دانش آموزان و والدین آنها با بیماری پوکی استخوان، نقش تغذیه سالم و ورزش در پیشگیری از آن و سرطان های شایع در زنان آشنا شدند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار