دکتر سید حسین داودی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در بازدید از بیمارستانهای میناب، سیریک و جاسک بر رضایتمندی بیماران، ارتقاء سطح کیفی خدمات درمانی و توجه به وضعیت رفاهی کارکنان شاغل در این مراکز درمانی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۷۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵ 29 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر داودی با حضور در بخش های مختلف این بیمارستانها پس از عیادت بیماران از آنان دلجویی نمود؛ و از نحوه ارائه خدمت توسط پزشکان و پرستاران با بیماران و همراهان آنان گفتگو کرد.

وی در بازدید از بخش اورژانس بیمارستان میناب که بیشترین بار مراجعات در بین بیمارستانهای شرق استان را به خود اختصاص می دهد؛ پس از عیادت از بیماران این بخش و گفتگو با پزشکان و پرستاران اورژانس گفت: بخش اورژانس، نخستین مکان ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران اورژانسی می باشد؛ اورژانس به عنوان ویترین بیمارستان، از اهمیت ویژه ای در نگاه بیماران و مراجعه کنندگان به این بخش برخوردار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جمع پرسنل بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب عنوان کرد: با توجه به اینکه کار کردن در این بخش بسیار سخت است، لذا از افراد باتجربه و کسانی که سطح تحمل بالاتری دارند استفاده می گردد. انتظار می رود کارکنان این بخش دغدغه های خود را حتما بیان کنند؛ و به مهمترین موضوع که رضایتمندی بیماران است؛ توجه ویژه ای داشته باشند.

دکتر داودی در بازدید خود از بیمارستان سیریک بر تکمیل و توسعه آزمایشگاه در جهت تشخیص و پیگیری درمان بیماران دیابتی و فشار خون و همچنین راه اندازی بخش تالاسمی در بیمارستان تاکید کرد. وی نواقص و کمبود ها در بخش های مختلف بیمارستان را که در بازدید های قبلی مورد بررسی قرار داده بود مورد ارزیابی قرار داد؛ و رضایت خود را از روند پیگیری و اصلاح موارد مذکور عنوان کرد.

رییس دانشگاه در ادامه سفر با حضور در بازارچه میشی از تعدادی از فروشگاههای مواد غذایی به همراه مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی بازدید نمود؛ و تذکرات لازم را به متصدیان متخلف ابلاغ کرد.

دکتر داودی در بازدید خود از بیمارستان 64 تختخوابی خاتم الانبیاء (ص) شهرستان جاسک، توسعه بیمارستان از 32 به 64 تختخوابی را یکی از برنامه های مهم دانشگاه عنوان کرد؛ و اظهار داشت: یکی از نیازهای شهرستان جاسک با توجه به دوری آن از مرکز استان، افزایش تعداد تخت‌های بیمارستان و متخصصین بود که خوشبختانه این امر محقق شد.

وی از نصب و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان خاتم النبیاء (ص) شهرستان جاسک در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: بزودی شرکت فیلیپس پس از انتقال این دستگاه به بیمارستان عملیات نصب و راه اندازی ان را نیز آغاز خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از آمادگی مرکز فوریتهای پزشکی در جهت اعزام آمبولانس هوایی در هر زمان که بیمارستان جاسک درخواست خود را مبنی بر اعزام بیماران بدحال اعلام نماید؛ خبر داد؛ و گفت: آمبولانس هوایی آماده هر گونه اعزام جهت انتقال بیماران به مرکز استان می باشد.

دکتر داودی در گفتگو با یکی از همراهان بیمار که درخواست حضور برخی از متخصصین در بیمارستان جاسک را داشت؛ افزود: هم اکنون متخصصین جراحی، داخلی، زنان، اطفال و بیهوشی در بیمارستان جاسک مشغول به فعالیت هستند؛ و بزودی متخصصین قلب و رادیولوژی نیز در بیماستان مستقر خواهند شد. همچنین سایر تخصص ها با هماهنگی مدیر شبکه بهداشت و رییس بیمارستان بصورت هفتگی یا ماهیانه جهت ویزیت و درمان بیماران از بیمارستانهای میناب و بندرعباس اعزام خواهند شد.

در ادامه جلسه ای با حضور دکتر داودی رییس دانشگاه علوم پزشکی، مدیر شبکه بهداشت و درمان جاسک، رییس بیمارستان و همچنین متخصصین شاغل در بیمارستان خاتم النبیاء (ص) این شهرستان برگزار شد.

دکتر داودی در جمع متخصصین بیمارستان جاسک با اشاره به بهره وری بالا و ارتقاء سطح کیفی خدمات به لزوم کاهش هزینه ها اشاره کرد و ابراز داشت: باید در عین کاهش هزینه های اضافی، هیچ خدمتی در بیمارستان کاهش پیدا نکند.

وی تصریح کرد: هزینه هایی که روند خدمت رسانی به مردم را تحت تاثیر قرار نمی دهد بصورت آگاهانه کاهش دهیم و درمان بیماران را مدیریت کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآور شد؛ 70 درصد بیماران نیازی به بستری شدن ندارند و پس از مراجعه به اورژانس درمان و مرخص می شوند؛ مراجعات مکرر و غیر ضروری بيماران به بيمارستانها که به دلايل مختلف صورت گرفته و منجر به بستري بيماران مي شود سبب اشغال تخت هاي بيمارستاني شده و هزينه هاي بيمارستاني را براي بيمارستانها و بيماران افزايش مي دهد.

دکتر داودی اشاره کرد: با بررسي علل مراجعات منجر به بستري و يافتن راهکارهاي کاهش اين مراجعات مي تواند موجب کاهش هزينه هاي بيمارستاني براي بيمارستان و بيمار شده و بهره وري منابع بيمارستاني را افزايش دهد و همچنین با ارایه خدمات با کيفيت مطلوب و استاندارد و استقرار فرآیندهاي مناسب در بيمارستان مي توان رضايت بيماران را جلب نموده و از درد و رنج آنان کاست.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار