دکتر محمود حسین پور، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی هرمزگان از انجام 16055 ماموریت طی 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد مثبت 16درصدی برخوردار بوده است.
کد خبر: ۶۷۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰ 29 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، حسین پورگفت: طی 6 ماهه نخست امسال 263 هزار و 163 تماس با اورژانس 115 هرمزگان گرفته شده است که فقط  1/6 درصد از آن، منجر به اعزام آمبولانس شده؛  متاسفانه 36 درصد از تماس های گرفته شده با اورژانس،  مزاحمین تلفنی بوده؛ که  نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

طی این مدت، 18 هزار و 716  مصدوم و بیمار توسط تکنسین های اورژانس 115 استان، خدمات درمانی پیش بیمارستانی دریافت کرده اند.31 درصد (5 هزار و 812نفر) از مصدومین و بیماران مربوط به حوادث ترافیکی بوده که  نسبت به سال قبل یک و نیم درصد کاهش داشته. خوشبختانه  تعداد فوتی های ترافیکی (83 مورد فوت) نسبت به سال قبل 9 درصد کاهش داشته است.

در خصوص حوادث ترافیکی بیشترین وسیله نقلیه عامل تصادف خودروهای سبک بوده، و لی بیشترین مصدومین مربوط به راکبین و سرنشینان موتورسیکلت بوده است. 

در خصوص فوریت‌های غیر مرتبط با حمل و نقل، بیماری‌هایی از قبیل فشارخون بالا، تشنج، موارد عصبی، ضعف و بی حالی، سکته حاد مغزی از بیشترین علل تماس با اورژانس 115 بوده و بعد از آن بیماری قلبی در رتبه دوم قرار دارد.

67 درصد بیماران و مصدومین مرد و 33 درصد زن بوده اند. به لحاظ رده سنی بیشترین تعداد مصدوم، مربوط به گروه سنی 30 تا 39 سال بوده است.

دکتر حسین پور در انتها اضافه کرد: در این مدت 8 زایمان در آمبولانس، توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان انجام شده که 14 ممیز 2 دهم درصد نسبت به پارسال رشد داشته است. انجام احیاء قلبی و ریوی هم از رشد 33/33 درصدی برخوردار بوده است.

در این مدت 85 بیمار و مصدوم از هرمز و 140 نفر از قشم به بندرعباس توسط اورژانس دریایی انتقال داده شده است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار