دکتر سید حسین داودی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در سفر به شرق هرمزگان و بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاههای اورژانس جاده ای گفت: ارائه خدمات شایسته به مردم؛ از اولویت مهم مجموعه بهداشت و درمان استان است.
کد خبر: ۶۷۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۵ 29 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر داودی در این سفر دو روزه به شرق استان با حضور در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی وضعیت مادران باردار خصوصاً مادران در معرض خطر و پرخطر، نحوه شناسایی دیابت و فشار خون و پیگیری و درمان بیماران، ثبت مراقبت اولیه گروههای هدف، پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر، ارائه خدمات دندانپزشکی ویژه گروه های هدف و مردم عادی، مشارکت طلبی مردمی در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری ها و تامین سلامت همگانی و همچنین مطالعات جمعیتی در جمعیت تحت پوشش مراکز توسط کارشناسان مختلف حوزه بهداشت را مورد ارزیابی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه خدمات دندانپزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت از لحاظ کمی توسعه بسیار خوبی پیدا کرده است؛ افزود: امیدواریم در راستای تحقق توسعه کمی، ارائه خدمات دندانپزشکی با کیفیت، خصوصاً برای گروه های هدف ارتقاء پیدا کند.

دکتر داودی با اشاره به عوامل خطر مرتبط با NCD (بیماری های غیر واگیر) در کشور گفت: استفاده از رژیم غذایی ناسالم (مصرف کمتر از ۵ سهم میوه و سبزیجات روزانه )، چاقی و اضافه وزن (BMI بالای ۲۵)، تحرک بدنی ناکافی، کلسترول خون بالای ۲۰۰، فشارخون ۹۰/۱۴۰ و بالاتر،  قندخون غیرطبیعی و مصرف روزانه سیگار زمینه ساز ابتلا به بیماری های غیر واگیر خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بازدید از مرکز خدمات جامعه سلامت روستایی گروک شهرستان سیریک با تاکید بر مشارکت طلبی پزشکان و کارشناسان مرکز با راه اندازی خانه مشارکت در سطح روستاهها و استفاده از ظرفیت سفیران سلامت ابراز کرد: مردم گروک مردمی با مشارکت بالا هستند؛ وجود غذاهای دریایی و همجواری با دریا و همچنین آموزش مستمر می تواند گامی اساسی در کاهش بیماریهایی از جمله فشار خون و دیابت باشد. لذا با این ظرفیت نهفته در منطقه می توان در ارتقاء سطح سلامت تحولی عظیم ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: وضعیت نیروی انسانی در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت شهرستانهای سیریک و جاسک در حد قابل قبولی است؛ لذا روسای مراکز باید نسبت به چیدمان نیروها و تقسیم کار بین آنها دقت لازم داشته باشند؛ تا نیازهای بهداشتی و درمانی مردم در کمترین زمان، و به بهترین وجه ممکن ارائه گردد.

دکتر داودی در بازدید خود از مراکز بهداشتی درمانی شرق استان از پایگاههای اورژانس بین جاده ای بمانی سیریک و گوان جاسک، پس از دیدار و گفتگو با تکنسین های فوریتهای پزشکی این مراکز نحوه ارائه خدمت و ماموریت های شبانه روزی آنان را مورد ارزیابی قرار داد.

وی کارکنان اورژانس 115 را افرادی توانمند و موثر در سیستم درمان استان دانست؛ و افزود: حضور به موقع تکنسین های اورژانس در محل حادثه موجب نجات جان بیماران و مصدومان حوادث و سوانح خواهد بود. مشکلات کارکنان این حوزه را از زبان آنان جویا شد؛ و پس از تماس با رییس مرکز مدیریت و فوریتهای پزشکی استان موارد لازم را پیگیری و بر رفع مشکلات این حوزه تاکید کرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار