کمیته پیشگیری از سوانح و حوادث با حضور اعضای کمیته در شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سیریک برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴ 29 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سیریک گفت: سوانح و حوادث یک موضوع مهمی در بحث سلامت عمومی جامعه است که آسیب های ناشی از آن، عمده ترین علل بار بیماری و ناتوانی ها در کشور محسوب می شود.

دکتر غلام رحیمی افزود: در حوزه بهداشت، رويكرد پيشگيري و كنترل عوامل خطر پنج حادثه عمده شامل حوادث ترافيكي، غرق شدگي، سوختگي، سقوط و مسموميت است که بخش مهمي از آن با خود مراقبتي قابل دستيابي است.

وی با درنظر گرفتن نقش خودمراقبتی در پیشگیری از سوانح و حوادث خاطرنشان کرد: جلب مشاركت هاي بين بخشي با سازمانهاي ذينفع، درگیر کردن مردم در حفظ و ارتقاء سلامت خود و جامعه  و توانمندسازی مردم در خودمراقبتی می توان از بروز سوانح و حوادث پیشگیری کرد.

گفتنی است؛ کمیته پیشگیری از سوانح و حوادث با حضور نمایندگان ادارات بهزیستی،آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی،دانشگاه های پیام نور و آزاد و مسئولین ستادی در دفتر مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک برگزار شد.

در ادامه نمایندگان ادارات ضمن ارائه برنامه های پیشنهادی خود از قبیل آموزش به گروه های هدف، برگزاری نمایشگاه ها و ایجاد غرفه در خصوص کاهش بروز سوانح و حوادث مصوباتی مطرح گردید.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار