در راستای اجرای برنامه های هفته سلامت بانوان و روز جهانی تغذیه،دوره آموزشی با موضوع سرطان های شایع زنان و تغذیه سالم ویژه مشاوران امور بانوان ادارات و سمن های شهرستان سیریک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷ 29 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک گفت: هفته ملی سلامت بانوان (24تا 30 مهرماه) با شعار حرکت برای سلامت زنان، فرصتی مناسبی برای اطلاع رسانی، حساس سازی و توانمندسازی زنان در خصوص عوامل دخیل در ایجاد سرطان های شایع زنان و نشانه های بروز این بیماری است تا زنان با انجام مراقبت های ساده از ابتلا به سرطان ها پیشگیری کنند.

دکتر غلام رحیمی با بیان اهمیت آگاه سازی عمومی بانوان به سرطان های شایع خاص جنس خود افزوذ: شناخت ، عوارض و علائم سرطان های شایع در زنان و اقدام به موقع در جهت درمان می تواند کمک زیادی به بهبودی سلامت زنان داشته باشد که در این راستا کلاس های آموزشی پیشگیری و شناخت سرطان های شایع در زنان با هدف پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است.

مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت شهرستان سیریک در خصوص سرطان های شایع در زنان از قبیل سرطان دهانه رحم و سرطان سینه،راه های پیشگیری، تشخیص و درمان توضیحاتی ارائه کرد.

شیلا قاسم زاده با اهمیت خواندن نقش غربالگری این سرطان ها در شناخت به موقع و درمان آن افزود: یکی از مهمترین عوامل موثر در ایجاد سرطان پستان دارا بودن زمینه ارثی، افزایش سن و سبک زندگی می باشد.

وی ضمن تاکید به اهمیت و نقش بسیار بالای پیشگیری و تشخیص به موقع در روند بیماری، در خصوص انجام مراقبت های نوین میانسالان، نکاتی در زمینه روش های صحیح پیشگیری از بیماری و انجام آزمایش های لازم و بموقع، رعایت بهداشت فردی و مراجعه به موقع به مراکز بهداشتی درمانی جهت تشخیص  به شرکت کنندگان توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه حامد راستی کارشناس تغذیه شبکه بهداشت به مناسبت روز جهانی تغذیه در خصوص تغذیه سالم، هرم غذایی، نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان ها، ناباروری، چاقی و لاغری شدید مطالبی ارائه نمود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار