دکتر عباس ابراهیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان جاسک از برگزاری جلسه بهبود شیوه زندگی زنان در روستای شیهولی شهر لیردف جاسک به مناسبت هفته ملی سلامت زنان که همه ساله در هفته پایانی مهرماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت زنان است با مشارکت اداره بهزیستی و کمیته امداد خبر داد.
کد خبر: ۶۷۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳ 29 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، عباس ابراهیمی گفت:  همه گروه‌های زنان، از دختران تا زنان میانسال و سالمند نیازمند حمایت جدی برای ارتقاء همه جانبه کیفیت زندگی و سلامت هستند.

وی افزود: در خصوص نقش اهمیت سلامت زنان باید دو نکته مهم توجه کرد: اول اهمیت نقش زنان در سلامت خانواده و جامعه و دوم اهمیت سلامت این قشر مهم.

ابراهیمی بیان کرد: زنان چه به عنوان ارایه کننده خدمات بهداشتی و چه به عنوان گیرندگان خدمات باید در برنامه ریزی ها در نظر گرفته شوند و از وظایف اصلی دولت ها است که این شرایط را فراهم کنند.

سمیه حسینی مسئول بهداشت خانوده شبکه بهداشت گفت: زنان تضمین کننده سلامت خانواده ها هستند آنها بطور معمول مدیریت و برنامه ریزی سلامت خانواده را بر عهده دارند.

حسینی افزود: اولویت های سلامت زنان طبق بررسی های انجام شده در کشور، بیماری قلبی و عروقی و بیماریهای مغز و اعصاب و همه عوامل خطر ساز و زمینه بیماری های زمینه ای مانند دیابت، فشار خون از اولویت ویژه ای در سلامت زنان می باشد.

گفتنی است؛ روستای سیاری شیهولی در 11 کیلومتری شهر لیردف جاسک قرار دارد. و در این جلسه آموزشی صبحانه سالم نیز به زنان این روستا داده شد و به  قید قرعه به 3 نفر جوایزی اهدا گردید.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار