کارگروه سلامت و امنیت غذایی(ساغ) این شهرستان با دستور کار ارائه گزارش وضعیت بیماری غیرواگیر ،حیوان گزدیدگی و سگ های ولگرد، با حضور اعضای جلسه در فرمانداری این شهرستان تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۶۷۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴ 28 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، معاون بهداشتی شبکه بهداشت شهرستان سیریک با اشاره به دستورکار جلسه با محوریت غربالگری و بیماریابی

بیماری های غیرواگیر شامل دیابت،فشارخون، سرطان های شایع زنان و همچنین حیوان گزیدگی، بر مشارکت ادارات و سازمان های شهرستان در تامین،حفظ و سلامت شهروندان به عنوان یک وظیفه تاکید کرد و افزود: ارتقای وضعیت بهداشتی جامعه نیازمند نهادینه کردن فرهنگ سلامت در بین جامعه است.

محمد فولادی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود بیماری غیرواگیر شهرستان،انتظارات و اهداف وزارت بهداشت در برنامه ادغام بیماری های غیرواگیر در نظام شبکه توضیحاتی ارائه کرد.

وی در مورد گروه هدف غربالگری سرطان های ادغام شده در نظام شبکه (سرطان کولورکتال، پستان و سرویکس) و بیماری دیابت و فشارخون سخنانی مطرح و گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای شناسایی این بیماری در شهرستان ارائه داد.

فولادی با بیان اینکه  شکایات مردمی بسیاری در خصوص حیوان گزدیدگی و سگ های ولگرد به شبکه بهداشت می رسد گفت: متاسفانه آمار موارد حیوان گزیدگی شهرستان به نسبت بالاست و این موضوع می طلبد مسئولین شهرستان بصورت جد در خصوص این معضل بهداشتی ،برنامه ریزی و تصمیماتی اتخاذ نمایند.

معاون فرماندار با تاکید بر اهمیت سلامت شهروندان  افزود: موضوع جانوران موذی و جمع آوری سگ های ولگرد از موضوعات مهم کارگروه (ساغ) می باشد که براساس گزارش ارائه شده از موارد حیوان گزیدگی در شهرستان ، جلسه کارگروه اتلاف سگ های ولگرد را در هفته جاری با حضور اعضا در خصوص ساماندهی سگ های ولگرد، موارد بالای حیوان گزیدگی توسط خدنگ(موش خرما) در شهرستان برگزار خواهیم کرد.

علم عباسی در خصوص گزارش بیماری غیرواگیر در شهرستان تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع  نهادینه کردن فرهنگ خودمراقبتی و حساس سازی مردم در خصوص سلامت خود، می بایست همه دستگاه های شهرستان با تعامل و همکاری جهت کاهش مشکلات بهداشتی و سلامت عمومی مشارکت داشته باشند.

درپایان اعضای کارگروه ضمن بیان عملکرد خود در خصوص مصوبات جلسه قبلی، مشکلات خود را بیان کرده و  به تشریح برنامه های پیش رو پرداختند.

شایان ذکر است؛ جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی(ساغ) شهرستان سیریک  با حضور معاون فرماندار، معاون شبکه بهداشت، بخشدار بخش بمانی و رؤسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار