کد خبر: ۶۷۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 26 October 2018

از منطقه ویژه اقتصادی هر چه می‌دانید، بنویسید

به نام خدا البته واضح و مبرهن است که منطقه ویژه اقتصادی طبق نقشه در غرب بندرعباس قرار دارد و‌لی عده‌ای قلم بدست مغرض معتقدند این صنایع فقط در نقشه است و بود نبودش چندان توفیری برای استان ندارد.

همین ابتدا باید عرض کنم آنهایی که می‌گویند منطقه ویژه اقتصادی با آن یال و کوپال به اندازه کوچه کارگزاری هم نفع اقتصادی نداشته از قلم بدستان مغرض بد طینت و از معاندین هستند و الکی یک چیزی برای خودشان در کرده‌اند.

با این حال ذکر سودآوری این کارخانجات و میزان تولیدات این منطقه اقتصادی چون به ما ربطی ندارد و البته به سبب کثرت امری عبث است اما عبث‌تر این است که بخواهیم نقدی بر کمالات آنها بنویسیم و مهمتر اینکه مدیران این مراکز اقتصادی از گمرکات، نیروگاه، کشتی‌سازی و کشتیرانی گرفته تا صنایع فولاد، آلومنیوم و نفت و گاز فقط و فقط یک دغدغه دارند و آنهم رساندن آمار بیکاری استان به صفر است و جالب اینجاست که این صنایع در امر اشتغال بالاترین تعامل را با مردم شهر دارند و قسم به سر مبارک یک یک مدیرانش ما اصلاً بیکار نداریم، بجز 50 هزار نفر تنبلی که برای پر کردن آمار رسانه‌های معاند عمدا سر کار نمی‌روند.

از این گذشته منطقه ویژه غرب بندرعباس مثل صنایع آلمان بشدت به حفظ محیط‌زیست پایبند هستند و با نصب فیلتر بر روی دودکش‌های کارخانجات، یک ذره آلودگی هم برای ریه مردم اطراف ندارد و مهمتر اینکه مدیران منطقه ویژه اقتصادی «دو لپی» در حال خوردن غصه و دلسوزی برای استان هستند و بین خودشان صندوقی ایجاد کرده اند و با یک بودجه مناسب بصورت مستمر مشکلات استان را حل می کنند.

همین جا باید عرض کنم حمایت از بخش فرهنگ و‌ هنر، آموزش و همچنین حمایت از تیم‌های ورزشی استان، ساخت بناهای عام المنفعه، توسعه فضای سبز و حمایت از اقشار تهیدست از جمله اقدامات بسیار معمول منطقه ویژه اقتصادی در استان هرمزگان است منتها چون مدیران خجالتی دارد و براینکه ریا نشود رو نمی‌کنند.

موضوع مهم دیگر توانمندی مدیران منطقه ویژه در عرصه رقابت‌های بین‌المللی است به حدی که این عزیزان در حوزه فن‌آوری و تحول اقتصادی گوی سبقت را از بقیه کشورهای پیشرفته ربوده‌اند و متواری شده‌اند.
الان مدیران اقتصادی آلمانی و ژاپنی زور می‌زنند که پوز مارا در عرصه تولید بزنند اما عمرا نمی‌توانند و این آرزو را باید با خودشان به گور ببرند، در مجموع منطقه ویژه اقتصادی غرب بندرعباس مثل پدری زحمکتش و فداکار مدام برای سربلندی و موفقیت فرزندش هرمزگان زحمت می‌کشد و ما باید چپ برویم راست بیاییم و هی قدردان و دعاگوی زحمات این عزیزان زحمتکش باشیم.
«آقا اجازه، تمام شد»
معلم؛ آفرین پسرم تو از بابات هم بهتر خالی می بندی، این هم یک 20 برای بامشاد تهرانی زاده یقه سفید اصل...
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار