اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان هرمزگان از محل اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه رقم 151 میلیارد تومان برای سال 94 است.
کد خبر: ۶۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 27 July 2015
به گزارش تابناک، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان با تشریح قانون رفع موانع تولید، عنوان کرد: این قانون ظرفیتی عمومی و بسته نرم افزاری برای رفع موانع و رکود در تولید است و دارای مخاطبین مختلفی از جمله بانک ها و دستگاه های اجرایی است.

  صالح دریانورد افزود: وجود معافیت ها و برخی دیگر از موارد در جهت اصلاح ضوابط و مقررات، طلیعه ای نوین و گشایش ارزشمندی در حوزه اقتصاد ایجاد می کند که با توجه به رفع تحریم ها این قانون موتور محرک رفع رکود و موانع تولید کشور و ایجاد فضای مناسب در این زمینه است. 

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان هرمزگان از محل اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه رقم 151 میلیارد تومان برای سال 94 است، تصریح کرد: این اعتبارات برای دستیابی به اهداف دولت در حوزه های مختلف اختصاص می یابد و فرمانداران و دبیران کمیته برنامه ریزی شهرستان ها باید فارغ از فشارهای سیاسی توزیع این اعتبارات میان پروژه ها را در شهرستان ها انجام دهند.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: براساس اصلاحی که در اعتبارات ماده 180 صورت گرفته سه درصد بودجه عمومی دولت به فعالیت هایی در شهرستان ها اختصاص می یابد که آنها را به سطح میانگین شاخص های ملی برساند و بر این اساس دولت اعتباراتی به شهرستان های محروم تخصیص می دهد و میزان برخورداری شهرستان ها باید سالانه 10 درصد به میانگین کشور نزدیک شود.

 دریانورد یاد آور شد: این اعتبارات از محل بودجه عمومی کشور اختصاص داده می شود و در کل کشور قانون گذار برای ارتقاء شاخص ها آن را پیش بینی کرده و پول فردی و شخصی نیست. 

وی با بیان اینکه فرآیند توزیع این اعتبارات برای هر شهرستان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفته است، اظهار داشت: تاکید ما این است که اعتبارات ماده 180 برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در فعالیت هایی که قانون گذار آن را مجاز دانسته هزینه شود. 

دریانورد در ادامه از اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبارات مبارزه با بحران بی آبی به استان هرمزگان خبر داد و بیان داشت: این اعتبارات به دستگاه های مختلف مرتبط با آب اختصاص یافته و برای پروژه های مقابله با بحران کم آبی هزینه می شود. 

وی در پایان اضافه کرد: همچنین اعتبارات حقوق کارکنان استخدامی های جدید نیز به استان ابلاغ شده که براساس میزان اجرای فرآیند این اعتبارات در اختیار دستگاه ها قرار می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار