استاندار خوزستان خبر داد:
شریعتی با بیان اینکه روز به روز تردد در مرز شلمچه افزایش پیدا می کند، تصریح کرد: تاکنون بیش از 50 هزار زائر از مرز شلمچه عبور کرده اند. از این تعداد زائر تاکنون بیش از 9 هزار نفر زائر اتباع خارجی بوده اند که از مرز بین المللی شلمچه برای حضور در راهپیمائی اربعین حسینی عبور کرده اند.
کد خبر: ۶۶۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 19 October 2018

غلامرضا شریعتی ظهر امروز در جران بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اقدامات بسیار خوبی در مرز شلمچه انجام شده است، افزود: مرز شلمچه آماده ترین مرز ما در کشور است که اقدامات زیرساختی اساسی در آن انجام شده است.

به گزارش"تابناک" وی اظهار کرد: در حوزه تامین امنیت ما به طور کامل از ورودی استان تا پایانه های مرزی را برنامه ریزی کردیم و تیم های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی کارهای بسیار موثری را انجام داده اند.

وی تصریح کرد: مشکل خاصی در مرزهای ما وجود ندارد، البته برخی مشکلات جزئی نیوجود داشت که برطرف شد، آب یکی از مشکلاتی بود که مواکب با آن برخورد داشتند که در حال رفع آن هستند بقیه موارد به شکل خوبی و با برنامه ریزی به انجام می رسد.

استاندار خوزستان گفت: مشکلی در مورد تردد کامیون هایی که وسایل مورد نیاز مواکب را به عراق منتقل می کنند وجود داشت که این مشکل از سمت عراقی بود، شلمچه تنها مرزی در کشور است که مجوز تردد کامیون ها در این برهه از زمان را به آن داده اند، با تمهیداتی که با سفارت ایران در عراق داشتیم امروز این مشکل هم حل می شود.

شریعتی افزود: باید هماهنگی هایی در جایی دیگر انجام می شد اما چون مساله ای پیش آمد با دستور وزیر کشور، خود استان مسئولیت اقدام در این باره را عهده دار شد و امروز این کار را انجام دادیم و مساله حل شد.

وی اظهار کرد: تردد زائران روز به روز در حال افزایش است، تاکنون از مرز شلمچه بیش از ۵۰ هزار نفر عبور کردند که ۹ هزار نفرشان از اتباع خارجی هستند.

وی تصریح کرد: امید می رود تا با توجه به تمهیدات و اقدامات زیر ساختی و کارهایی که در بخش های مختلف و برای این راهپیمایی عظیم انجام دادیم مردم بیش از پیش به این سمت حرکت کنند و امیدواریم به حول و قوه الهی آمار بیشتر شود و عزت شیعه و ایران اسلامی به جهان نشان داده شود.

همچنین آیت‌الله محسن حیدری در بازدید از مرز شلمچه با تأکید بر اینکه اربعین حسینی بستر مناسبی برای رشد و ظهور مکتب اهل‌بیت است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر به دلیل مجاهدت‌های شهدای ایران و عراق در مقابله با تکفیری‌ها و داعشی‌ها بستر و زمینه حماسه اربعین حسینی به عنوان مانور بزرگ شیعه فراهم شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با وجود تمام توطئه‌ها و تبلیغات مسموم برای کاهش یافتن اقتدار اربعین حسینی، اما شاهد استقبال شور و بی‌نظیر شیعیان در سرتاسر جهان از این حماسه بزرگ هستیم.

حیدری عنوان کرد: زائران با حضور باشکوه و اقتدارآمیز خود در حماسه اربعین حسینی مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خواهند زد.

وی اظهار کرد: پذیرایی از زائران و محبان اهل‌بیت خصلت ذاتی مردم خوزستان است و این موضوع در سال‌های اخیر در مرزهای چذابه و شلمچه به خوبی خود را نشان داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار