رئيس هيأت ووشوى هرمزگان:
رئيس هيأت ووشو استان هرمزگان در نشست اختصاصى المپياد نخبگان ورزشى تصريح كرد: ووشو در المپيادهاى گذشته بيشترين مدال طلا را براى ورزش استان كسب كرده است.
کد خبر: ۶۶۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ 17 October 2018


ووشو در المپيادهاى گذشته افتخارآفرين بوده است/ تعدادى از اماكن ورزشى استان در انحصار چند نفر است/ برخى‌ها دختران معصوم ما را حيوان خطاب كرده اند/ دختران ووشوكار را شبانه با الفاظ زننده از خوابگاه بيرون كردند/ پاسخگوى رفتار توهين آميز سودجويان ورزشى كيست؟

به گزارش تابناک هرمزگان، عليرضا بهرمن در نشست اخصاصى هيأت‌هاى ورزشى استان كه با حضور مسؤولان اداره كل ورزش و جوانان هرمزگان پيرامون اعزام و ميزبانى المپياد ورزشى نخبگان برگزار شد، اظهار داشت: ووشو در المپيادهاى گذشته بيشترين مدال طلا را براى ورزش استان كسب كرده است.

وى افزود: در رقابت‌هاى المپياد ايرانيان سال ٨٧ بخش نوجوانان پسر در زنجان قهرمان شديم و در همان سال در رده سنى جوانان مردان كه باز هم در زنجان برگزار شد نيز به عنوان نائب قهرمانى دست يافتيم.

رئيس هيأت ووشو هرمزگان در ادامه بيان كرد: كسب 6 مدال طلاى ووشوكاران استان از 9 مدال كسب شده توسط ورزشكاران هرمزگانى در المپياد ايرانيان سال 88 در سارى مازندران هرگز از اذهان ورزشدوستان پاک نخواهد شد و ووشو به تنهايى توانست بيشترين مدال طلاى ورزش استان را در اين رقابت‌هاى مهم كسب كند و جايگاه ورزش هرمزگان را از رتبه بيست و هفتم به يازدهم ارتقاء بخشد.

بهرمن ادامه داد: 10 نفر را در بخش دختران و همين تعداد را در بخش پسران به المپياد نخبگان ورزشى اعزام مى‌كنيم و قرار است مسابقات بانوان در البرز و آقايان به ميزبانى قزوين برگزار شود.

وى عنوان داشت: رقابت هاى انتخابى المپياد استان را صبح روز جمعه 27 مهرماه جارى در بخش پسران و عصر همين روز در بخش دختران به ميزبانى خانه ووشو بندرعباس برگزار خواهد شد و بلافاصله اردوهاى آماده‌سازى را از يكم آبان ماه در بندرعباس استارت خواهيم زد.

رئيس هيأت ووشو هرمزگان تصريح كرد: مسابقات ووشوی قهرمانی نوجوانان المپياد نخبگان ورزشى كشور در بخش پسران طی روزهای دوم تا چهارم آذرماه سال جاری به میزبانی شهر قزوين برگزار خواهد شد و رقابت‌هاى دختران در همين رده سنى قرار است ششم لغايت هشتم آذر امسال در كرج برگزار شود.

بهرمن افزود: نفرات برتر اين رقابت‌ها به همراه قهرمانان پيكارهاى قهرمانى كشور، فروردين ماه سال آينده به اردوى تيم ملى جهت اعزام به مسابقات قهرمانى 2019 آسيا كه به ميزبانى كشور برونئى دارالسلام برگزار مى‌شود دعوت خواهند شد.

وى با بيان اينكه ووشوى استان در بخش پسران از جايگاه بهترى نسبت به بخش دختران برخوردار است، گفت: در بخش آقايان توانايى كسب مدال در المپياد داريم اما بخش بانوان تلاش بيشترى را مى طلبد و نياز به حمايت‌هاى افزون‌ترى از سوى اداره كل ورزش و جوانان هستيم.

اين مسؤول ادامه داد: يكى از اهداف مهم هيأت ووشو استان ايجاد توسعه متوازن در سطح استان است چراكه نگاهمان بر اين است كه تنها بندرعباس نبايد قطب ووشو باشد بلكه ورزشكاران نقاط ديگر استان هم بايد از پيشترفت در اين رشته بهره‌مند باشند.

رئيس هيأت ووشو هرمزگان در خصوص اتفاقات اخير در خصوص اردوى آماده سازى بانوان ووشوكار اظهار كرد: جهت اعزام به رقابت‌هاى قهرمانى كشور بزرگسالان در بخش بانوان، نفرات برتر مسابقات استانى را به اردوى آماده‌سازى فرا خوانديم چرا كه معتقديم همه قهرمانان واجد شرايط از سراسر استان بايستى در اردوها شركت كنند نه تنها فقط ورزشكاران بندرعباسى، به همين منظور با همكارى امور بانوان اداره كل ورزش، خوابگاهى در مجموعه خليج فارس كه در اختيار يكى از هيأت‌هاست را در اختيار ما قرار دادند كه متأسفانه همه روزه به روش‌هاى مختلف از سوى مسؤول خوابگاه تحت فشار قرار گرفتيم تا جائيكه اين فشارها به دليل عدم تخليه خوابگاه به توهين‌هاى مكرر روزانه تبديل شد و در نهايت دختران معصوم و بى‌گناه شهرستانى ما را شبانه از خوابگاه بيرون كردند كه با رايزنى‌هاى معاون ورزش بانوان، خوابگاه مجموعه ورزشى حجاب در اختيار بانوان ووشوكار قرار گرفت.

بهرمن افزود: آيا رأفت اسلامى در كشور اسلامى ما اينگونه است كه رحم و مروت آن هم در خصوص اسكان دختران معصوم بدين شكل حاكم باشد، پاسخگوى اين رفتار زشت و زننده برخى‌ها كه از قبال ماده 88 قانون اساسى چندين اماكن ورزشى اعم از ادارى و خوابگاهى و سالن‌هاى ورزشى، سود مى‌برند، كيست؟

وى در خصوص رفتار توهين آميز پيمانكار خوابگاه حجاب هم نسبت به بانوان ووشوكار تصريح كرد: پيمانكار خوابگاه حجاب با مراجعه به اداره كل ورزش و جوانان، با لحنى توهين آميز دختران ووشوكار را حيوان خطاب كرد و نسبت به اسكان آنان در خوابگاه اعتراض كرده است.

رئيس هيأت ووشو هرمزگان افزود: گويا اعتراض وى بدين ترتيب بوده است كه ووشوكاران دختر، نظام خوابگاه را بهم ريخته‌اند كه بلافاصله با مراجعه سركار خانم رضايى به محل خوابگاه، اين موضوع كاملأ از سوى معاون ورزش بانوان تكذيب و كتبأ از سوى وى گزارش كذب پيمانكار، به مسؤولان بالادستى اداره كل ارائه شد.

بهرمن با بيان اينكه اين موضوع نشان مى دهد دو پيمانكار خوابگاه‌هاى خليج فارس و حجاب در جهت تخريب دختران ووشوكار با يكديگر كاملأ هماهنگ هستند، عنوان داشت: تعدادى از اماكن ورزشى استان در اختيار چند نفر است و بدليل اينكه از قبال اين موضوع سود به جيب مى‌زنند به دنبال دريافت پول از ورزشكاران بودند و اگر ما توانايى پرداخت هزينه خوابگاه‌ها را داشتيم و به آنان پول مى‌داديم با دختران ووشوكار اينگونه رفتار نمى‌شد.

وى تصريح كرد: تا زمانى كه اداره اماكن ورزشى هرمزگان با توجه به محروميت منطقه اينگونه پيش برود اين استان در ورزش قهرمانى هر روز ضعيف تر خواهد شد و فاتحه مدال‌آورى خوانده مى‌شود و با توجه به پيش رو بودن رقابت‌هاى مهم المپياد كه براى اداره كل از جايگاه ويژه‌اى برخوردار است، خبرى از پرپايى اردوى‌هاى آماده‌سازى ورزشكاران نخواهد بود.

رئيس هيأت ووشو هرمزگان بيان كرد: اگر اين افراد اذعان مى دارند كه خود اين اماكن را با هزينه شخصى تجهيز كرده‌اند و بايد در قبال آن پول دريافت كنند، بنده از اداره كل ورزش و جوانان درخواست مى‌كنم مكانى را جهت ايجاد خوابگاه در اختيار هيأت ووشو قرار دهند و ما نيز از طريق همين رسانه اعلام مى‌كنم تمامى ورزشكاران هرمزگانى در هر رشته ورزشى را بطور رايگان جهت تقويت ورزش قهرمانى، اسكان مى‌دهيم چراكه اگر پيش از اعزام به پيكارهاى قهرمانى كشور و انتخابى تيم ملى، اردوى تمرينى برگزار نشود ورزشكاران عملكرد مثبتى را در اين‌گونه رقابت‌ها نخواهند داشت.

بهرمن در پايان ضمن تقدير از مسؤولان اداره كل ورزش و جوانان هرمزگان نسبت پيگيرى موضوع يادآور شد: از آقاى اميارى متولى پرتلاش و ساعى ورزش استان درخواست مى شود مشكل اسكان و مجموعه پايگاه قهرمانى ورزش استان را مرتفع تا با يارى خداوند متعال و توجهات حضرت ولى عصر ارواحنا فدا شاهد به احتزار در آمدن پرچم مقدس جمهورى اسلامى ايران توسط جوانان هرمزگانى در ميادين مختلف جهانى، آسيايى و المپيک باشيم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار