همیشه با شنیدن نام شپش ترسی در وجودمان حس می کنیم چون در قدیم تنها راه خلاص شدن از شپش ها تراشیدن موها بود.
کد خبر: ۶۶۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۶ 29 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، باید از موهای زیبا و بلندمان دل می کندیم و این یعنی ترسی توصیف نشدنی برای یک دختر هر چند امروزه با ورود شامپو های ضد شپش و داروهای مختلف دیگر این تراشیدن موها غیر ضروری شده اما هنوز ابتلا به پدیکلوز یکی از بیماریهای شایع در همه سنین بویژه در سنین مدرسه است و کوتاه کردن موها باعث تسریع در بهبودی می شود.

دکتر رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت کیش خبر داد: با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس ،کلاسهای آموزشی از جمله پیشگیری از پدیکلوز در مدارس کیش آغاز شده است. بنابراین آگاهی از علائم و نشانه های این بیماری در مدارس و آموزش به دانش آموزان و اولیای آنها، گامی مثبت در جهت کنترل این بیماری محسوب می شود.

این مسئول مرکز توسعه سلامت کیش به بیان مطالبی پیرامون این موضوع پرداخت وگفت: هرگاه یک مورد شپش در کلاس کشف شد باید همه دانش آموزان همان کلاس و تمام اعضای خانواده  دانش آموزان مبتلا نیز مورد بررسی قرار گیرند.

وی افزود: در واقع شپش را نبايد يک مشكل بهداشتی دانست، بلكه بيشتر يك مشكل فرهنگی است، زيرا فرد مبتلا اگر به موقع به مراکز درمانی و پزشکان مراجعه و نسبت به درمان خود اقدام کند، از انتقال این بیماری به سایر افراد می تواند جلوگیری کند. ولي بعضی افراد متاسفانه به علت كم توجهي، وقتي فردي مبتلا مي شود، به راحتي اين حشره را به ديگري منتقل مي كند.

پدیکلوز به راحتي قابل درمان است، اين درمان ساده مي تواند از انتقال بيماري جلوگيري كند و نکته مهم این است که باید تمام افرادى که ساعات زیادى را در کنار هم هستند؛ مثل اعضا یک خانواده به طور همزمان مورد درمان قرار گیرند، عدم توجه به این نکته ممکن است باعث شکست در درمان شود

شایان ذکر است مرکز توسعه سلامت کیش به منظور ارتقاء سطح سلامت دانش آموزان از طریق بالا بردن سطح آگاهی های بهداشتی و جلب مشارکت و کمک به پیشبرد برنامه های آموزش بهداشت اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی در مدارس کیش نموده که در طول سال در تمامی مدارس اجرا می شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار