معاون اردویی و راهیان نور سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان داشت: راهیان نور یک سفر تربیتی است که دانش آموزان در آن در کلاس درس شهدا شرکت می کنند تا ایثار و ولایت مداری بیاموزند.
کد خبر: ۶۶۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 15 October 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ سروان پاسدار احسان جعفری یادآورشد: دانش آموزان در این سفر از نزدیک با حماسه آفرینی رزمندگان و شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا می شوند.
وی تصریح کرد: پنج هزار و 600 دانش آموز دختر و پسر این استان در چهار مرحله به سفر معنوی - آموزشی راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می شوند.
جعفری اظهار داشت: در این اردو دانش آموزان پسر و دختر متوسطه دوره دوم متوسطه در قالب کاروان های راهیان نور از مناطق جنوب کشور دیدن خواهند کرد.
وی هدف از این بازدید ها را آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت ، تقویت روحیه خودباوری و جهاد، احساس مسئولیت در مقابل ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ، مشارکت پذیری ، بصیرت شناسی ، مهارت دفاعی و دانش افزایی ذکر کرد.
جعفری با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور دانش آموزان نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز پنج روزه است، خاطرنشان شد: دانش آموزان در این سفر از نزدیک با حماسه آفرینی رزمندگان و شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا می شوند.
وی گفت: در ترکیب کاروان های راهیان نور2 مربی، یک روای ، یک روحانی و یک امدادگر جمعیت هلال احمر و نیروی تامین امنیت حضور دارند.
وی افزود: دانش آموزان قبل از اعزام به مناطق جنوبی کشور در قالب کاروان های راهیان نور بیمه می شوند.
وی ادامه داد: برنامه های متنوعی در قالب نشست های آموزشی ، بازدید، نمایش ، صبحگاه مشترک ، مسابقات فرهنگی و ... برای راهیان نور پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: دانش آموزان با شرایط اردویی و رعایت قوانین و ضوابط ایمنی به سفر معنوی راهیان نور اعزام می شوند.
سال گذشته، هشت هزار دانش آموز البرزی از مناطق دفاع مقدس بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار