سرپرست اورژانس کشور خبر داد
سرپرست اورژانس کشور از برنامه خرید و اضافه شدن هزار دستگاه آمبولانس به تجهیزات اورژانس خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد تقویت کیفی و کمی اورژانس کشور بوده‌ایم چراکه باید برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم از مدرن‌ترین و مجهزترین دستگاه‌ها و تجهیزات استفاده شود.
کد خبر: ۶۶۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱ 14 October 2018

به گزارش تابناک قم، پیرحسین کولیوند در دیدار آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان‌ مقدس حضرت معصومه(س)، کاهش مرگ‌ و میر بر اثر سوانح و بلایای طبیعی را از مهم‌ترین اهداف اورژانس در کشور دانست و اظهار کرد: فوریت‌های پزشکی در کشور از حدود 43 سال قبل کار خود را آغاز کرده و در ابتدا 10 پایگاه ویژه این خدمات در برخی نقاط کشور راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از توفیقات مجموعه اورژانس خصوصا در دوران دفاع مقدس توسعه و پیشرفت اورژانس پیش بیمارستانی برای مداوای مجروحین بوده است خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر گام‌های بلندی برای توسعه اورژانس و تقویت تجهیزات برداشته شده و در حال حاضر 5 هزار و 500 دستگاه آمبولانس در سطح کشور زیرمجموعه اورژانس فعالیت می کند.

سرپرست اورژانس کشور از برنامه خرید و اضافه شدن هزار دستگاه آمبولانس به تجهیزات اورژانس خبر داد و افزود: در سال‌های اخیر شاهد تقویت کیفی و کمی اورژانس کشور بوده‌ایم چراکه باید برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم از مدرن‌ترین و مجهزترین دستگاه‌ها و تجهیزات استفاده شود.

وی با بیان اینکه تقویت کیفی و کمی اورژانس از سال‌های گذشته در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد اظهار کرد: یکی از اقداماتی که نتایج موثری در حوزه فوریت‌های پزشکی به همراه داشته راه‌اندازی اورژانس هوایی بوده است؛ در حال حاضر 39 بالگرد اورژانس هوایی در پایگاه‌های کشور فعال شده که این ناوگان بیش از 23 هزار مجروح را به مراکز درمانی منتقل کرده‌اند.

کولیوند با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی اورژانس هوایی در کشور مرگ‌ومیر مادران باردار در نقاط صعب‌العبور تا 55 درصد کاهش‌یافته است گفت: بیش از 65 درصد افرادی که از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند بلافاصله بعد از جابه‌جایی تحت عمل و جراحی قرار گرفته‌اند.

وی حضور نیروهای اورژانس در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در ایام محرم و صفر را مد نظر قرار داد و افزود: یکی دیگر از اقدامات اورژانس در سال‌های گذشته توسعه پایگاه‌های جاده‌ای در مناطق روستایی بوده است.

کولیوند خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا و دچار به سکته‌های حاد قلبی و مغزی را از سیاست‌های اصلی اورژانس عنوان کرد و گفت: اگر این افراد در فاصله زمانی کمتر از 90 دقیقه به مراکز درمانی منتقل شوند امکان زنده ماندنشان بسیار زیاد است به همین خاطر این امر برای ما بسیار مهم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار