مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران:
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران با اشاره به جایگاه رفیع شهدا، ایثارگران و خانواده های معظم شهدا، گفت: همه ما به خصوص مدیران دولتی در مقابل این عزیزان مسئول و موظف به پاسخگویی هستند.
کد خبر: ۶۶۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 14 October 2018

حجت الاسلام لطف الله ثقفی در نشست شورای هماهنگی مدیران سازمان های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در یزد، مسئولیت در مقابل ایثارگران و خانواده های معظم شهدا را سنگین توصیف کرد و افزود: ما باید دین خود را نسبت به آنان ادا و برای جلب رضایت خداوند تلاش کنیم.
وی بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره حضرت امام (ره)، شهدا، تجلیل از مقام و منزلت آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و ایثارگران را احیا گر ارزش های اسلام و انقلاب دانست و اظهار داشت: بحث ایثارگری هیچگاه تمام شدنی نیست و در هر شرایطی باید مورد توجه قرار گیرد.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت بیش از گذشته باید در جامعه رواج پیدا کند؛ بر تلاش مسئولان در این زمینه تاکید کرد.
ثقفی ، لزوم توجه بخش های دولتی به امور ایثارگران را خواستار شد و با بیان اینکه نباید نسبت به این موضوع غفلت کنیم؛ خواستار پیاده سازی اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا شد.
وی لزوم توجه به ایثارگران فعال در بخش های دولتی را یادآور شد و گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی برای اجرای قانون جامع ایثارگران و قوانین مرتبط با برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی تلاش می کند و پیگیر پیاده سازی آن است.
وی در بخش دیگری از سخنانش لزوم توجه به سلامت اداری را خواستار شد و توجه به بحث اخلاق را در سر فصل دوره های آموزشی بخش های دولتی ضروری دانست.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت ایثارگران این اداره کل، توجه به خانواده های معظم شهدا، ایثارگران ، آزادگان و رزمندگان فعال در بخش های دولتی را خواستار شد و این امر را از جمله وظیفه مسئولان دانست.
علی نمازی یادآور شد: این اداره کل توجه ویژه ای به این بخش دارد و به مناسبت های مختلف با خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان دیدار و از آنان تجلیل می کند.
وی تصریح کرد: هم اینک 24 نفر ایثارگر در این اداره کل مشغول به کار هستند که 60 درصد آنها در پست های مدیریتی فعالیت دارند.
مشاور مدیر عامل بانک کشاورزی در امور ایثارگران هم در این نشست خواستار ایجاد پست های سازمانی امور ایثارگران در بخش های دولتی شد و گفت: این موضوع در بانک کشاورزی در حال تحقق است و تلاش خواهیم کرد تا قوانین مربوط به ایثارگران در این سیستم اجرایی شود.
امیر عباس مظفری اظهار داشت: ایثارگران و خانواده های معظم شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و ما وظیفه داریم از مقام و منزلت آنها تجلیل کنیم.
همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: این استان سه هزار و 850 شهید، 756 آزاده، 10 هزار و 700 جانباز، یک هزار و 730 فرزند شهید و 50 هزار رزمنده دارد.
احمد ابراهیمی با اشاره به نقش ویژه ایثارگران در جنگ تحمیلی و کمک به پیشبرد امور در شرایط حاضر، سرکشی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و بررسی مسایل و مشکلات آنان را از جمله برنامه های این اداره کل برشمرد و خواستار، پیگیری اجرای قوانین مربوط به ایثارگران توسط دستگاه های اجرایی شد.
همچنین احمد علی دشتی پور، مشاور استاندار یزد در امور ایثارگران اقدامات اداره کل امور اقتصادی و دارایی در این بخش را ستود و خواستار توجه دستگاه های اجرایی به امور ایثارگران شد و گفت: در راستای بزرگداشت مقام و منزلت ایثارگران، برنامه هایی به مناسبت های مختلف طرح ریزی و برای اجرا به دستگاه ها ابلاغ خواهد شد.
در این نشست مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارشی از وضعیت ایثارگران ارائه و مسائل و مشکلات این بخش را بیان کردند.
در این نشست مدیران و نمایندگان دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی شامل گمرک، امور مالیاتی، بیمه ها، بانک ها، بورس و اموال تملیکی و همچنین مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد حضور داشتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار