مدیرکل انتقال خون استان یزد
مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: یزدی‌ها تا اربعین حسینی می‌توانند در پویش نذر اهدای خون شرکت کنند.
کد خبر: ۶۶۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶ 13 October 2018

نقی تقوایی با اشاره به پویش نذر اهدای خون در استان یزد، گفت: این طرح هرساله در ماه محرم و صفر در استان انجام می‌شود و تقاضا این است مردم در راستای این طرح ایثار و فداکاری خود را به نمایش بگذارند. چه زیباست که مردم در راستای این سنت حسنه قرار گیرند و نذری از جنس ایثار را به نمایش بگذارند.

وی افزود: در سال جاری از ابتدای محرم تا اربعین حسینی در استان این پویش برقرار است که اهداکنندگان می‌توانند جهت ثبت‌نام و شرکت در این پویش، به سامانه نوبت‌دهی (www.yazdbto.ir) یا به‌صورت حضوری به مراکز انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد، شعار امسال اهدای خون در استان را پلاسما نذری از جنس ایثار عنوان کرد و اظهار داشت: درواقع در سال جاری امید است که همه اهداکنندگان در این امر مقدس مشارکت جدی داشته باشند، اگر مشارکت بیش‌ازحد باشد و به‌نوعی بیش‌ازحد نیاز باشد، ثبت‌نام از آن‌ها به عمل‌آورده می‌شود.

تقوایی بابیان اینکه در شهرستان اردکان و میبد مرکز ثابت اهدای خون وجود دارد که این مراکز در نوبت صبح آمادگی کامل در این راستا دارند، عنوان کرد: انتظار این است که اهداکنندگان هم در امر مقدس اهدای خون و هم در امر اهدای پلاسما مشارکت خوبی داشته باشند؛ چراکه پلاسما یکی از مشتقات خونی است که از خون گرفته می‌شود و باعث جان بخشیدن به بسیاری از بیماران می‌شود که اخیراً سازمان انتقال خون استان به دستگاه پلاسما فرزیس مجهز شده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند و از این تعداد ۶۲۰ نفر زن و بقیه مرد بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در مدت مشابه میزان اهدای خون در استان یزد حدود ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر بوده که این آمار در مدت مشابه سال جاری ۵/ ۵ درصد افزایش‌یافته است، خاطرنشان کرد: مشارکت بانوان در امر اهدای خون در سال جاری سه درصد بوده است که این آمار بسی جای کار دارد تا بانوان در امر اهدای خون پلاسما مشارکت خوبی داشته باشند،

مدیرکل انتقال خون استان یزد در پایان یادآور شد: پویش نذر اهدای خون در یزد در روز تاسوعا برقرار است و اهداکنندگان می‌توانند برای این امر مقدس در مراکز انتقال خون اردکان و میدان ابوذر شهرستان یزد مراجعه کنند؛ همچنین ۱۳ محرم نیز این امر با استقرار نیروهای انتقال خون استان در مسجد ملااسماعیل انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار