استاندار و رئیس ستاد اربعین استان یزد با بیان اینکه مردم یزد در خدمات‌رسانی به زائران اربعین پیش قدم بوده و هستند گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین محور اتحاد بخشی مسلمانان جهان است.
کد خبر: ۶۶۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 13 October 2018

به گزارش تابناک یزد، محمود زمانی‌قمی در نشست ساماندهی مشارکت‌های خیرین ستاد اربعین حسینی استان یزد که در استانداری یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین از عظمت بسیار بالایی برخودار است اظهار داشت: این حرکت یک حرکت عظیم جهانی است که هر ساله به عظمت و شکوه آن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به قیام حضرت امام حسین(ع) و اهداف آن حضرت از این قیام گفت: رویارویی و مقابله با ظلم و ظالم در طول تاریخ وجود داشته و الان هم ایران به عنوان نماد ایستادگی در برابر ظالمان شناخته می‌شود.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه این حرکت برگرفته از حرکت امام حسین(ع) در برابر ظالمان زمان است خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) یک اقیانوس بسیار بزرگ است که تمام مشکلات را می‌توان با توسل کردن به آن حضرت برطرف کرد و تنها باید دل به آن حضرت داد.

زمانی قمی به عشق و ارادت مردم ایران به ویژه مردم یزد به امام حسین(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه یزد به دلیل همین عشق و ارادت به حسینیه ایران شهرت یافته تصریح کرد: در تشکیلات حضرت امام حسین(ع) از زن و مردم و پیر و جوان و کوچک و بزرگ و مردم و دولت همه فعالیت دارند و همه با عشق در این راه حضور پیدا می‌کنند.

وی پیاده‌روی اربعین را بزرگترین اجتماع با عشق و ارائه قلبی و ایمان در جهان توصیف کرد و ادامه داد: این حرکت با عشق و اراده و ایمان مردم به وجود می‌آید و در واقع این حرکت، نماد دفاع از آزادی، مهرورزی، صلابت، اقتدار و اخلاق مسلمانان سراسر جهان است.

استاندار یزد با بیان اینکه استان یزد باید در ارائه خدمت به زائران اربعین پیش‌قدم باشد، اجتماع بزرگ پیاده روی اربعین را بزرگترین درس برای چگونه زیستن دانست و ادامه داد: مسلمانان با این حرکت خود پیام عشق، دوستی و محبت را به تمام جوامع بشری می‌دهند و همین حرکت محور اتحاد بین مسلمانان شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار