400 دستگاه آمبولانس مجهز و پیشرفته به طور همزمان در تهران و بندرعباس صبح امروز با حضور وزیر بهداشت در شرکت ایران خودرو دیزل در تهران و به صورت ویدئو کنفرانس در بندرعباس رونمایی شد.
کد خبر: ۶۶۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵ 11 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم ترخیص آمبولانس‌های وارداتی در گمرک شهید باهنر بندرعباس گفت: این آمبولانس هادارای برانکارد، ونتیلاتور، دستگاه DC شوک، کیف احیاء، ساکشن پرتابل هستند و دو سیلندر اکسیژن مجهز به مانومتر، صندلی پرستار و نیمکت کامل صندوق شونده تعبیه شده است.

مصطفی پریدار افزود: آمبولانس‌های ون اسپرینتر ۳۱۵ امکان حمل دو بیمار در شرایط اضطراری را دارند.

وی اظهار کرد: تا ۲ هفته آینده ۲۸۰ دستگاه آمبولانس دیگر از بندر شهید باهنر بندرعباس ترخیص خواهد شد.

پریدار تصریح کرد: برای ۳۰۰ دستگاه آمبولانس که ساخت شرکت ایران خودرو دیزل است ۱۰۰ میلیارد تومان و برای آمبولانس‌های وارداتی ۳۸ میلیون یورو با ارز دولتی هزینه شده است.

قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت یادآور شد: با افزوده شدن آمبولانس‌ها به ناوگان اورژانس کشور میانگین عمر آمبولانس‌های کشور به زیر ۵ سال کاهش یافته است؛ میانگین عمر ناوگان اورژانس در دنیا بین ۵ تا ۷ سال است.

دکتر سید حسین داودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در برنامه تحول نظام سلامت ۶۰ دستگاه آمبولانس به هرمزگان اختصاص داده شده است؛ که در سال گذشته ۲۰ دستگاه از گمرک کیش وارد استان شد.

دکتر داودی افزود: تا پایان ماه ۶ دستگاه و تا پایان سال ۳۴ دستگاه آمبولانس به ناوگان هرمزگان اضافه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از این تعداد آمبولانس، ۲ دستگاه کمک دار وارداتی هم برای مناطق سخت گذر هرمزگان اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: راه اندازی ۱۷ پایگاه اورژانس در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است.

وزیر بهداشت در ارتباط ویدئو کنفرانسی با حاضران در گمرک شهید باهنر بندرعباس گفت: تلاش بر این است که نیرو‌های اورژانس در مواقع تماس با ۱۱۵ در کمترین زمان در محل حضور یابند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم بهره برداری از ۴۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته ناوگان اورژانس کشور گفت: زمان حضور نیرو‌های اورژانس باید به حداقل برسد و مطابق با استاندارد‌های بین المللی باشد.

وی افزود: کاهش زمان حضور نیرو‌های اورژانس و دیگری افزایش مهارت تکنسین‌ها و همکاران اورژانس از برنامه‌های این وزارتخانه بوده است.

قاضی زاده هاشمی گفت:  این آمبولانس‌ها برای حضور و امدادرسانی در مناطق سخت گذر تهیه و تجهیز شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی با حاضران در گمرک شهید باهنر گفت: نیرو‌های امدادی در شش ماه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار ماموریت به انجام رسانده اند.

پیرحسین کولیوند افزود: هم اکنون ۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه آمبولانس در اختیار داریم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار