خوشبختانه مردم منطقه بندرلنگه مشارکت بسیار خوبی در حوزه سلامت دارند و این تفکر مردمی در کنار حمایت سایر دستگاه‌ها، مکمل تأمین سلامت جامعه است.
کد خبر: ۶۶۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲ 11 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به منظور بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان بندرلنگه به غرب استان هرمزگان سفر کرد.

دکتر سید حسین داودی با تأکید بر آموزش پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و واگیر برای مردم و همچنین ارائه تمامی خدمات سطح اول به مراجعه کنندگان مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی گفت: استفاده از ظرفیت‌هایی مثل شورای اسلامی، ائمه جمعه و مساجد، مدارس و برگزاری جلسات توسط رابطین سلامت، بهورزان و پزشکان باعث تشکیل کانون‌های مشورتی می‌شود که می‌توان در کنار ارائه آموزش‌های پیشگیری از بیماری‌ها با دریافت نقطه نظرات مردم، آنها را در تصمیم‌گیری‌های حوزه سلامت دخیل کرد.

دکتر داودی به ضرورت تسلط پزشکان در مراکز بهداشتی و درمانی به بیماری‌های بومی و منطقه‌ای و خدمات سطح اول و دوم اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات از پایین‌ترین سطح در روستاها و ارتباط با مردم منطقه، شناخت فرهنگ‌های قومی و مهم‌تر از آن اجرای دستورالعمل‌ها برای تأمین سلامت مردم باعث پرورش پزشکان حاذق و مدیران آینده این کشور می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان سلامت را موضوعی فرا بخشی عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه مردم منطقه بندرلنگه مشارکت بسیار خوبی در حوزه سلامت دارند و این تفکر مردمی در کنار حمایت سایر دستگاه‌ها، مکمل تأمین سلامت جامعه است.

این مقام مسئول در پایان مراقبت قبل از بارداری و رسیدگی به مادران باردار،کودکان،بیماری های دهان و دندان و همچنین آموزش های لازم برای جلوگیری از دیابت، HIV و فشار خون را  از برنامه های مهمی عنوان کرد که مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی باید همواره به آن توجه ویژه داشته باشند.

دکتر سید حسین داودی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مراکز بهداشتی درمانی لمزان،پدل،هیرو و همچنین بخش های بیمارستان شهدا بندرلنگه بازدید و از بیماران عیادت کرد.

دیدار با جانباز و آزاده 70درصدی یوسف عزیز زاده و همچنین آیت الله رکنی امام جمعه شهرستان بندرلنگه، شیخ بهجت امام جمعه اهل تسنن این شهرستان و دانش آموزان مدرسه دینی آل البیک و شرکت در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و غبار روبی گلزار مطهر سرداران شهید از برنامه‌های سفر دکتر داودی بود.

آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های احداث فرودگاه پارسیان، تأسیسات نمک‌زدایی مجتمع روستایی ساحل و همچنین در منطقه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان و بازدید از اسکله بزرگ منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان از برنامه‌هایی بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در معیت استاندار هرمزگان و مدیران استانی در مراسم کلنگ زنی آن شرکت داشتند.
انتهای پیام/*

برچسب ها: مشورتی ، کانون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار