یکی از مهمترین عواملی که بر روی سلامت تأثیر مستقیمی دارد؛ عوامل اجتماعی موثر بر سلامت است؛ بخشی از این عوامل شامل فقر، تبعیض، جنسیت، نژاد، قومیت، اقلیت، محل سکونت، مهاجرت، تحصیلات و سواد سلامت، دین و مذهب، شغل، درآمد، آلودگی هوا، استرس، اعتیاد، تغذیه، شهرنشینی و سایر موارد دیگر می باشد.
کد خبر: ۶۶۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸ 10 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر محمدرسول رحمن شناس مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بستک از برگزاری نخستین مجمع سلامت در این شهرستان خبرداد؛ و گفت: این مجمع سلامت به دنبال مجمع ملی سلامت که در کشور و سایر استان‌ها در حال برگزاری است؛ با حضور معاون امور اجتماعی دانشگاه، ائمه جمعه شهرستان، فرماندار، مدیران دستگاه‌ها و ادارات و جمعی از شوراها و دهیاران در شهرستان بستک برگزار شد.

دکتر رحمن شناس ضمن بیان اهمیت سلامتی و خود مراقبتی در بین اقشار جامعه افزود: نعمت سلامتی یکی از بزرگترین موهبت های الهی است؛ که به انسان داده شده است. بی توجهی به سلامت نه تنها زندکی را به خطر می اندازد بلکه جامعه را نیز دچار چالش و مشکلات زیادی خواهد کرد.

وی با اشاره به تعریف سازمان جهانی بهداشت از سلامت عنوان کرد: برخی از محققین برای سلامت 7 بُعد از جمله سلامت جسمی یا فیزیکی، شغلی، معنوی، محیط زندگی، عاطفه، و ذهنی در نظر گرفته اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بستک تصریح کرد: اگر بهداشت و درمان در شرایط ایده آل با تمام توان وارد عرصه شود تنها می تواند 25 درصد مشکلات این حوزه را پوشش دهد؛ و مابقی 75 درصد این مسئولیت بر عهده سازمانها، ادارات، سمن ها، خیرین و مردم می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بستک اظهار داشت: یکی از مهمترین عواملی که بر روی سلامت تأثیر مستقیمی دارد؛ عوامل اجتماعی موثر بر سلامت است؛ بخشی از این عوامل شامل فقر، تبعیض، جنسیت، نژاد، قومیت، اقلیت، محل سکونت، مهاجرت، تحصیلات و سواد سلامت، دین و مذهب، شغل، درآمد، آلودگی هوا، استرس، اعتیاد، تغذیه، شهرنشینی و سایر موارد دیگر می باشد؛ که از عواملی هستند که به عنوان عوامل اجتماعی موثر بر سلامت شناخته می شوند و حوزه سلامت در موارد اندکی از آن می‌تواند دخالت کند.

دکتر رحمن شناس خاطر نشان کرد: اجتماعی کردن سلامت مقوله ای است مهم و حیاتی که با مشارکت همگانی و جهت خودمراقبتی و حفظ سلامت فردی و اجتماعی صورت می پذیرد. یعنی مشارکت سازماندهی شده برای همه مردم جهت کاهش نابرابری ها و تحقق عدالت در سلامت بخصوص قشر محروم می‌باشد.

وی در پایان ابراز کرد: امیدوارم این مجمع سلامت با همکاری و همفکری همه اقشار جامعه موجب ارتقاء سطح سلامت شهرستان گردد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار