يک ميليون و چهارصد و شصت و هفت هزار و نهصد و هشتاد و شش تن (1467986) تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.
کد خبر: ۶۶۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 10 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، داريوش باقرجوان مدیرکل اداره كل‌راهداری‌و‌حمل‌و‌نقل‌جاده‌ای‌استان‌هرمزگان گفت: تلاش شبانه‌روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا با 30% افزايش قرار گیرد.

مدير كل راهداری‌و‌حمل‌و‌نقل‌جاده‌ای‌هرمزگان افزود: در 6 ماهه نخست سال 1397 بندرشهيدرجايی با کسب 30 درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی، مهمترین و فعال ترین مرز ترانزیتی در کشور بود.

وی اضافه کرد: در این مدت يک ميليون و چهارصد و شصت و هفت هزار و نهصد و هشتاد و شش تن (1467986) تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.

داريوش باقر جوان به میزان ترانزیت کالا در کشور اشاره کرد و گفت: آمار و اطلاعات جمع آوری شده حاکی از این است که طی 6 ماهه نخست سال 97 ،  4949 هزار تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشور ترانزیت شده است، که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزايش داشته است.

مديركل‌راهداری‌وحمل‌ونقل‌جاده‌ای استان همچنین مرزهای پرویزخان، باشماق، بازرگان و شهيد باهنر را دیگر مرزهایی نام برد که در جایگاه‌های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و 73 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت می‌گیرد و تنها 27 درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است.

باقر جوان  بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی و انواع پنبه برشمرد.

وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می‌کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می کند.

ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه - ازبکستان و ترکیه مقاصد کالاهای تزانریتی از کشورمان است.
انتهای پیام/*

برچسب ها: ترانزیت ، پنبه ، گرجستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار