کد خبر: ۶۶۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹ 09 October 2018
مصرف میزان معینی از ویتامین C می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌های چشمی مرتبط با افزایش سن از جمله آب مروارید جلوگیری کند و لیمو یکی از منابع مهم ویتامین C است.
 

به گزارش تابناک سمنان به نقل از مرآت:

مزایای نوشیدن آب لیمو بر کسی پوشیده نیست؛ چنانکه پزشکان حتی توصیه می‌کردند که صبح خود را با نوشیدن یک لیوان بزرگ از شربت آبلیمو آغاز کنید. همانطور که کارشناسان گفته‌اند این کار، درِ طیف وسیعی از فواید مرتبط با سلامتی را به روی شما می‌گشاید! مثل تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تقویت کبد.

این یک حقیقت علمی اثبات‌شده است که مصرف میزان معینی از ویتامین C می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌های چشمی مرتبط با افزایش سن از جمله آب مروارید جلوگیری کند و لیمو یکی از منابع مهم ویتامین C است. کمک به درمان سرماخوردگی، بازگرداندن تعادل به PH بدن و کمک به کاهش وزن از دیگر خواص لیمو عنوان شده است. خاصیت اسیدی لیمو می‌تواند لکه‌های روی دندان‌های شما را هم برطرف و آن‌ها را سفید و درخشان کند.

البته باید مراقب باشید که در مصرف لیموترش افراط نکنید چرا که این کار می‌تواند به مینای دندان‌های شما آسیب بزند و باعث شود که دندان‌های شما مستعد پوسیدگی شوند.

نوشیدن مقدار کمی شربت آبلیمو می‌تواند تشنگی شما را رفع کند. مصرف لیموترش هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی نقش مهمی در رفع ضایعات پوستی دارد. اگر شربت آبلیمو را با کمی عسل یا نبات شیرین کنید، برای سلامتی شما مفیدتر هم خواهد بود. آب لیموترش مصارف غیرخوراکی هم دارد؛ مثلا یکی از پاک‌کننده‌های مهم برای ظروف مسی، اشیاء نقره‌ای، سنگ مرمر و صندلی‌های حصیری آب لیموترش است.

کوتاه سخن؛ لیمو یک میوه بسیار مفید برای فصل پاییز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار