نخستین مجمع سلامت شهرستان قشم با حضور مسئولان، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در سالن فرمانداری شهرستان قشم برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱ 07 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر حمید رضا بهزادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با حوزه سلامت، خواستار همکاری همه جانبه مردم، ادارات ، ائمه جمعه و جماعت، خیرین و سمن‌ها در این امر مهم شد.

دکتر بهزادی با بیان اینکه مجمع سلامت با هدف اجتماعی کردن سلامت به کمک مردم و مسئولان در کشور و استان آغاز بکار نموده است؛ افزود: باید در زمینه آگاهی بخشی عمومی و ارتقاء سواد سلامت از طریق خانواده‌ها، محلات، روستاها و شهرها اقدام نماییم؛ تا با مشارکت مردم و سازمان‌ها به اهداف لازم که تأمین سلامت جامعه و ارتقاء سطح کیفی سلامت در جامعه می‌باشد رسید.

دکتر بهزادی ابراز کرد: 25 درصد سلامت مردم برعهده بهداشت و درمان می‌باشد و 75 درصد نیز در دست مردم و سایر ادارات و ارگان‌ها است؛ لذا در جهت پیشبرد اهداف سلامت نیازمند همکاری بین بخشی هستیم و این امر نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف مجمع سلامت که همان اجتماعی کردن سلامت است خواهد داشت.

آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، و خصوصاً رسانه‌ها در این امر حیاتی می‌توانند یاری رسان مجموعه بهداشت و درمان باشند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان قشم تصریح کرد: و با وجود افزایش امکانات و تجهیزات تشخیصی در شهرستان همچنان شاهد مشکلاتی در حوزه سلامت هستیم؛ لذا با تشکیل کانون محلات، سلامت از انحصار بهداشت در آمده و با مشارکت مردمی و اجتماعی شدن سلامن شاهد کاهش بار بیماریها با آموزش و پیشگیری در سطح جامعه خواهیم بود.

دکتر بهزادی اظهار کرد: می‌بایست 75 درصد پتانسیل کمتر فعال شده حوزه سلامت، با 25 درصد دیگر یکی شود تا بتوان سلامت مردم را عملیاتی کرد.

شایان ذکر است؛ اولین مجمع سلامت شهرستان قشم با هدف اجتماعی شدن سلامت با حضور احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، فرماندار، بخشدار، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی، رئیس مرکز تبلیغات اسلامی، مدیر حوزه اجتماعی و سلامت منطقه آزاد قشم، خیرین، معتمدین، سمن‌ها، پزشکان، مدیران ادارات و سفریان سلامت برگزار گردید و در پایان همایش به فعالین در حوزه سلامت بر اساس نوع همکاریشان به رسم یادبود لوح تقدیر اهداء گردید.
انتهای پیام/*

برچسب ها: خیرین ، سمن ، لوح
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار