تابناک هرمزگان- در دیدار امام جمعه اهل تسنن شهرستان بندرلنگه و رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، محوریت شهرستان بندرلنگه در غرب و همچنین شهرستان میناب در شرق هرمزگان در توسعه سلامت استان مطرح شد که شیخ بهجت و دکتر سیدحسین داودی در مورد آن گفت و گو کردند. گ
کد خبر: ۶۶۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰ 07 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، شیخ بهجت، محوریت شهرستان بندرلنگه در توسعه سلامت را به لحاظ موقعیت جغرافیایی، حرکتی با تفکر و علمی دانست و گفت: شهرستان بندرلنگه به لحاظ اینکه درموقعیت ترانزیت قرار دارد، خدمات سلامت را هم به مردم این منطقه و هم به دیگرهموطنان شمال و غرب این شهرستان ارائه می دهد و اینکه دانشگاه تصمیم گرفته مرکزیت توسعه سلامت غرب استان را شهرستان بندرلنگه قرار دهد، بسیار ستودنی و عقلانی است.

وی افزود: ارتقاء بهداشت و سلامت مردم، کاری نیست که انتها داشته باشد و با رشد روز افزون سواد سلامت مردم و پیشرفت تکنولوژی در دنیا، سطح توقع جامعه از سیستم بهداشت و درمان همچنان در حال افزایش است و باید سایر ارگان های ذیربط به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان کمک کنند.

بهجت تصریح کرد: حاشیه نشینی شهرها، معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی عواملی هستند که به صورت مستقیم با بهداشت و درمان و سلامت مردم در ارتباط هستند که ائمه جمعه، ادارات، نهادهای مردمی و شوراهای اسلامی شهر و روستایی باید در این موارد  ورود کرده و در آموزش و پیشگیری با سیستم بهداشت و درمان استان همگام شوند.

امام جمعه اهل تسنن در پایان از خدمات ارائه شده توسط سیستم بهداشت و درمان شهرستان بندرلنگه قدردانی کرد.

دکتر سیدحسین داودی، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم با تشکر از حمایت های امام جمعه اهل تسنن گفت: از برنامه های مهم دانشگاه در کنار محوریت شهرستان بندرلنگه در توسعه سلامت غرب، ارتقاء آموزش عالی منطقه است که امیدواریم با راه اندازی دانشکده های علوم پزشکی و پرستاری در آینده بتوانیم نیاز آموزشی منطقه غرب را هم تأمین کنیم و شهرستان بندرلنگه بتواند پذیرش دانشجوی مستقل داشته باشد

وی مشارکت برون بخشی و هدایت شده در حوزه سلامت را پر اهمیت و اثرگذار دانست و ابراز امیدواری کرد: با همکاری سایرارگان ها سطح سواد سلامت مردم در پیشگیری از بیماری ها افزایش یابد.

در ادامه، دکتر داودی به همراه امام جمعه اهل تسنن با دانش آموزان مدرسه دینی آل البیک شهرستان بندرلنگه دیدار کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جمع دانش آموزان گفت: دانش آموزی و دانش ورزی کار پسندیده ای است که از شما دانشمند خواهد ساخت، اما چیزی که اهمیت دارد، خردمندی و فهمیده شدن است، و این، فضیلتی است که برای رسیدن به آن باید به همنوعان خود عشق بورزید.

دکتر سیدحسین داودی تصریح کرد: انسان خردمند، عزت و اعتماد به نفس دارد و با عشقی که به همنوع خود دارد، همیشه تلاش می کند شایسته ترین کمک و خدمت را به آنها ارائه دهد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار