مدیر کل دفتر اقتصادی عمان مطرح کرد:
تابناک هرمزگان- برای راه‌اندازی خط مستقیم پرواز با شرکت‌های عمانی‌ها همکاری نشد.
کد خبر: ۶۶۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ 02 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر کل دفتر سلطنتی عمان با بیان اینکه هرمزگان نیازمند تأمین زیرساخت‌ها برای تقویت گردشگری سلامت است، گفت: بارها برای راه‌اندازی خط مستقیم پرواز به عمان رایزنی کردیم اما با همکاری لازم صورت نگرفت و شرکت‌های عمانی نتیجه‌ای نگرفتند.

عمادالشکیلی در دیدار با تنی چند از پزشکان فوق تخصص استان هرمزگان ضمن خوشامدگویی اظهار داشت: پزشکی تخصص روز دنیا و یکی از نیازهای مهم و ضروری به شمار می رود.

وی افزود: طی بررسی‌هایی که در سال 2016 در عمان انجام شد سرمایه‌گذاری بر روی پزشکان ایرانی در برنامه‌های این کشور قرار گرفت.

االشکیلی ادامه داد: طبق توافقنامه‌ای که با کشور ایران انجام داده‌ایم بنا نهاده شد عمان در سه بخش پزشکی، معدن و فلزات با ایران همکاری داشته باشد.

مدیر کل دفتر سلطنتی عمان با بیان اینکه بخش اعظمی از سیطره پزشکی عمان را پزشکان هندی تشکیل داده اند، بیان داشت: این در حالیست که عمانی‌ها از پزشکان ایرانی رضایت بیشتری دارند.

الشکیلی عنوان کرد: اگر تعداد مراجعین بیماران عمانی به بیمارستان‌های تهران و شیراز را بسنجیم واضح و مبرهن است که عمانی‌ها از پزشکان ایرانی رضایت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مبحث گردشگری سلامت در هرمزگان بیان داشت: گردشگری سلامت در هرمزگان می تواند رونق یابد اگر زیرساخت‌هایی نظیر پروازهای مستقیم به وجود بیاید.

وی افزود: با وجود اینکه دو کشور روابط بسیار حسنه ای در بعد سیاسی و تجاری با یکدیگر دارند اما هیچ کادر پزشکی ایرانی در عمان وجود ندارد.

الشکیلی اضافه کرد: تمام بیمارستان‌ها اعم از دولتی و خصوصی سود دهی لازم را دارند و فرصت ساخت یک بیمارستان تخصصی در عمان را نباید از دست داد.

وی تصریح کرد: دفتر عمان نهایت همکاری را در راستای احداث بیمارستان و راه اندازی خط مستقیم به بندرعباس را به کار می بندد.

این مسوول ادامه داد: بسیاری از بیماران عمانی که به ایران مراجعه و تحت درمان قرار می گیرند به مراقبت‌های بعد از جراحی و مراقبت‌های خاص نیاز دارند که متأسفانه در عمان نمی توانند این خدمات را دریافت کنند.

الشکیلی تأکید کرد: ما بارها برای راه انداز خط مستقیم پرواز مراجعه و حتی شرکت های عمانی برای بررسی به بندرعباس آمدند اما همکاری لازم با آنها صورت نگرفت که امید می‌رود در آینده نزدیک بنا به ضرورتی که وجود دارد چه در بعد پزشکی و چه در بعد تجاری این پرواز راه اندازی شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار