مهمترین محورهای شورای عالی سیاست گذاری بسیج حقوقدانان استان هرمزگان:
تابناک هرمزگان- طرح شکایت از ایالات متحده آمریکا به نمایندگی از خانواده شهدای غواص و رسیدگی به این موضوع در اسفندماه سال جاری در دادگاه بین‌المللی و همچنین تهیه و تنظیم لایحه حمایت از افشاگران مفاسد اقتصادی مهترین محورهای جلسه شورای عالی سیاست گذاری بسیج حقوقدانان استان هرمزگان را به خود اختصاص می‌داد.
کد خبر: ۶۶۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 02 October 2018

طرح شکایت از ایالات متحده آمریکا به نمایندگی از خانواده شهدای غواص در دادگاه بین‌المللی / تهیه لایحه حمایت از افشاگران مفاسد اقتصادی

به گزارش تابناک هرمزگان، جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری بسیج حقوقدانان استان هرمزگان به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان و با حضور دکتر بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور و دیگر اعضا در سالن کنفرانس دادگستری استان هرمزگان برگزار شد.

در جریان برگزاری این نشست ؛حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری و رئیس شورای عالی سیاست گذاری بسیج حقوقدانان استان هرمزگان ،بسيج مستضعفین را گنجينه‌ای معنوی و بی‌پايان برای ملت مسلمان ایران و نظام مقدس اسلامی برشمرد که از امام امت (ره) به واسطه حکمت و ديد الهی ایشان ، برای انقلاب اسلامی به يادگارمانده است.

رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان هرمزگان  با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامه ظله العالی اظهار داشت: بسيج در حقيقت، مظهر يک وحدت مقدّس، ميان آحاد ملت است که در عرصه های مختلف سیاسی، علمی، فرهنگی و سازندگی به نقش آفرینی می‌پردازد و بسیج حقوقدانان یک از مهمترین برکات این شجره طیبه است.

وی با بیان این مطلب که یکى از ویژگی‌هاى مهم حکومت اسلامى، اجراى عدالت، بدون هیچ ملاحظه ‏و مسامحه است خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی نقش بی‌بدیلی در تحقق این شاخص ایفاء می‌نماید و بی‌تردید گسترس فرهنگ و روحیه بسیجی در دستگاه قضایی تبعات مثبت و مؤثری را به منظور احقاق حقوق عامه در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری با اشاره به حدیث امام موسی کاظم (ع) در ذیل آیه شریفه: "یحیى الارض بعد موتها " (خداوند زمین مرده را زنده می‏کند) خاطر نشان کرد: به فرموده آن امام همام ؛ منظور از این آیه شریف زنده کردن به وسیله قطرات‏ باران نیست، بلکه منظور این است که خداوند مردانى را بر مى‏گزیند تا عدالت را بر پا دارند و با اقامه عدل، جامعه مرده را زنده کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه با بیان این مطلب که قضات محاکم استان هرمزگان با تأسی از فرهنگ و اندیشه بسیجی، پرونده‌های مهمی را به سرانجام رسانده اند اذعان داشت: بر اساس شاخص‌ها و آمار ارائه شده؛ دستگاه قضایی استان هرمزگان به دستاوردهای خوبی در عرصه صیانت از عدالت اجتماعی دست یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین با بیان این مطلب که برخی افراد و جریان ها با توسل به نشر اکاذیب و گسترش شایعات اهداف دشمن را پیگیری می‏‎کنند بر لزوم توجه به مبانی شرعی و اخلاقی در اظهار نظرها تأکید کرد.

وی با یادآوری این موضوع که تخریب چهره نظام بازی کردن در زمین دشمن است و عده‌ای با شایعه‌سازی‌ها در صدد القای فساد سیستماتیک در میان مسئولین نظام می باشند یادآور شد: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی با نشر شایعات در پی تسلط بر اذهان مردم می‌باشند و ضرورت دارد با حفظ هوشیاری به منظور مقابله با توطئه دشمنان وارد عمل شویم.

در ادامه این نشست، دکتر بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوق دانان از تهیه لایحه حمایت از افشاگران مفاسد اقتصادی و همچنین تشکیل پرونده شکایت خانواده های 60 نفر از شهدای دست بسته غواص با اخذ وکالتنامه از خانواده‌های محترم این شهدا خبر داد و اعلام کرد: در این رابطه نسبت به طرح شکایت بین‌المللی از دولت ایالات متحده آمریکا اقدام نموده‌ایم و با طرف آمریکایی تبادل لوایح نیز صورت گرفته است که اسفندماه امسال به این پرونده در دادگاه بین المللی رسیدگی خواهد شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار