گزارش کامل مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان
تابناک هرمزگان- مراسم تودیع دانشور و معارفه امیاری به عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان هرمزگان در حالی صبح امروز در هتل هما برگزار شد، که احمدی مرادی در اظهاراتی بر ضرورت گرفتن ورزش از دست سیاسیون کثیفی سخن گفت که معلوم نیست ریشه اظهارات وی به چه کسانی در استان باز می‌گردد.  
کد خبر: ۶۶۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 01 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید ورزش و جوانان هرمزگان صبح امروز در محل هتل همای بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای دو مجری از مرکز خلیج فارس برگزار شد، به ترتیب دانشور، احمد مرادی، امیر رضا خادم و امیاری سخنرانی کردند.

برگزیده اظهارات دانشور مدیرکل سابق ورزش و جوانان هرمزگان:

در سال 91 که توفیق مدیرکلی را به دست آوردم همه تلاشم خدمت صادقانه و بی‌منت در عرصه ورزش و امور جوانان بود.

سابقه مدیریت ورزش در شهرستان‌های رودان، میناب، بندرخمیر، جاسک، قشم و معاونت اداره کل ورزش و جوانان را در کارنامه داشتم و سعی کردم سمت مدیرکلی را به‌ عنوان سنگر خدمت ببینم نه طعمه‌ای برای رسیدن به اهداف شخصی و تلاشم این بود انتظاراتی که از یک مدیرکل می‌رفت را دو برابر عملیاتی کنم.

در سال 91 تنها 241 پروژه ورزشی در استان هرمزگان وجود داشت درحالی‌که در این مدت 84 پروژه ورزشی به بهره‌برداری رسیده است.

در دوران خدمتم با سه وزیر ورزش و جوانان  آقایان عباسی، گودرزی و سلطانی‌فر و سه استاندار عزیزی، جادری و همتی کار کردم و توانستم در سایه تعامل با این افراد و مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس به پیشرفت ورزش استان هرمزگان کمک کرده باشم.

تعداد مدال کسب شده در طول سال‌های مدیریتم از 110 نفر به 271 نفر و تعداد ملی پوشان از 16 نفر به 76 نفر رسید و تعداد سمن‌ها از 14 به 30 سمن افزایش یافت.

 نهایت تلاش خود را کردم تا برای ورزش استان هرمزگان مثمر ثمر باشم، امیدوارم که مفید بوده باشم.

برگزیده اظهارات پرحاشیه احمد مرادی:

 

باید ورزش استان از دست کسانی که به دنبال منافع شخصی و سیاست زدگی هستند، خارج شود و به‌صراحت بگویم باید ورزش استان از دست آدم‌های کثیف که تنها به فکر خودشان هستند، خارج و در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

دانشور طی این سالیان با مدیریت برگرفته از تعامل با مسئولان و هیئت‌های وزشی با اموری که به ذهنش می‌رسید تلاش کرد تا با نگاه خدمت به ورزشی زمینه رشد و تعالی را فراهم سازد.

 هنوز هرمزگان فاصله زیادی تا رسیدن به جایگاه اصلی‌اش دارد و هرمزگان با کمترین امکانات بیشترین بازده را داشته و برگ زرین افتخارآمیزی برای ورزش کشور بوده است.

 هرمزگان به‌ واسطه سابقه مدیریتی وزیر ورزش‌و‌جوانان در این استان دین بزرگی به گردن سلطانی‌فر دارد.

تیم‌های لیگ برتری استان هرمزگان با کم‌توجهی و بی‌مهری سقوط کردند و جوانان قهرمان هرمزگان آن‌قدر بی‌مهری و بی‌عنایتی دیدند که امروز باید در کوچه‌ها به دنبال آن‌ها بگردیم و به‌طورکلی با تصمیم‌ها و بی‌توجهی‌مان سبب نابودی ظرفیت‌ها شدیم.

مردم هرمزگان مطالبه‌گر هستند و نخبگان و مسئولان وظیفه‌ دارند که صریح و شفاف با مردم سخن بگویند.

تمامی نمایندگان هرمزگان در مجلس و شخص استاندار به دنبال انتصاب نیروی بومی بودند و در نخستین گام تمامی نمایندگان بر سر گزینه آقای علیرضا باقری به تفاهم رسیدند و حتی نام دکتر سایبانی هم از نیروهای بومی ارائه شد اما وزارت ورزش و جوانان به دلیل نبودن نیروی درون‌سازمانی این گزینه‌ها را رد کرد.

 سپس از سوی استاندار آقای پایدار و خانم رضایی نیز معرفی شد که این فرد هم به دلیل عدم درون‌سازمانی بودن وزارت ورزش و جوانان رد شد.

مدتی بعد از سوی وزارت ورزش و جوانان آقایان امیاری و امینازاده معرفی شد که نمایندگان فرصت ارزیابی خواستند و در این مدت آقای امیاری با تمامی نمایندگان ارتباط و جلسه برقرار کرد اما بازهم نمایندگان برای انتخاب فرصت خواستند.

 استاندار هرمزگان بدون هماهنگی با نمایندگان نام آقای جهانبخش از نیروهای بومی را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرد.

بنده هیچ‌گاه دخالتی در عزل و نصب‌ها ندارم و تنها بر عملکرد مدیران نظارت می‌کنم و اگر مدیری اندکی از مسیر اصلی‌اش خارج شود به مردم خیانت نکرده و مانع از انحراف مدیر می‌شوم. استاندار اعلام کرد که هر چهار نماینده با آقای جهانبخش موافق هستند و تنها شما مخالف هستید، بله مخالف بودم زیرا احساس می‌کنم هنوز برای آقای جهانبخش مدیرکلی زود است.

 با آقای جهانبخش جلسه داشتم که خادم (معاون وزیر ورزش و جوانان) تماس گرفت و از تأیید آقای جهانبخش خبر داد و بنده چون بنا نداشتم در چهار سال نمایندگی با نیروی بومی مخالف باشم و سنگ‌اندازی کنم و فرصت بیشتری دهم انتخاب جهانبخش را تأیید کردم. پس‌از آن در فضای مجازی حواشی فراوانی به وجود آمد و 4 نماینده هرمزگان در مجلس به نزد استاندار رفته و صادقانه اعلام کردیم که با این شرایط کار کردن سخت است و حواشی زیاد و سنگینی وجود دارد!

پس‌ از آن مسئولان وزارت ورزش و جوانان این حواشی را تأیید و گزینه آقای امیاری بار دیگر مطرح شد و پس از جمع‌بندی‌ها به این نتیجه رسیدیم که انتخاب امیاری مناسب است.

حمایت از تیم‌های ورزشی گروهی و انفرادی را در دستور کار قرار دهد.

 آقای دانشور یک سال بود که از بازنشستگی‌اش گذشته بود و دو ماه دو ماه حکمش تمدید می‌شد و این موضوع به آینده ورزش استان ضربه می‌زد، باید ورزش استان از دست کسانی که به دنبال منافع شخصی و سیاست زدگی هستند، خارج شود و به‌صراحت بگویم باید ورزش استان از دست آدم‌های کثیف که تنها به فکر خودشان هستند، خارج و در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

برگزیده اظهارات امیررضا خادم معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان

 

 نمایندگان مجلس معمولاً در گفتارشان یکسری مسائل را رعایت می‌کنند و بسیاری از مسائل را به‌صورت گرد شده پاسخ می‌دهند اما جای تقدیر و تشکر دارد که نمایندگانی چون آقای مرادی به این صراحت و منطقی وارد موضوع انتخاب مدیرکل ورزش و جوانان شدند و روند انتخاب را تشریح کردند.

 با نوع مدیریت دانشور کسی مشکل نداشت و فردی که باوجود سه وزیر و سه استاندار بازهم مدیریت کرد، نشان‌دهنده قابلیت‌هایش است.

 رفتن دانشور برای مان خوشایند نیست اما قانون بازنشستگی دیگر دست ما را بست.

پس از اعلام نام مدیرکل جدید ورزش و جوانان بحث بومی و غیربومی نیز مطرح شد این درحالی‌که هفته گذشته در استان خراسان رضوی باوجود قابلیت مدیران توانمند از وجود نیروی استان ایلام استفاده کردیم زیرا هدف ما توسعه ورزش در سراسر کشور است.

 ما همه ایرانی هستیم و تفاوتی ندارد متعلق به کدام استان هستیم. اولویت وزارت ورزش و جوانان بر استفاده از نیروهای درون‌سازمانی است که در طی این سال‌ها با تلاش خود توانسته‌اند تجارب ارزنده‌ای کسب کنند.

 در دو سال گذشته رشد تصاعدی در استفاده و ارتقا از نیروهای درون وزارت ورزش و جوانان داشتیم. هرمزگان در بخش ورزش تجربه خوبی در حضور در نیروی غیربومی دارد و همواره از آقای رحمانی(مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان) که سابقه مدیریت در ورزش هرمزگان دارد به نیکی یاد می‌شود.

امیاری از بهترین نیروهای وزارت ورزش و جوانان است و انتخابش در جهت توسعه ورزش هرمزگان است. اینکه در فضای مجازی گفته می‌شود حکم آقای امیاری برای استان خراسان جنوبی زده‌شده بود اما برخی مسئولان مانع شدند به‌هیچ‌وجه صحت ندارد زیرا وی قرار بود به آن استان برود که به دلیل تغییر استاندار این انتصاب به تأخیر افتاد و پس‌ازآن به اصرار مسئولان سیستان و بلوچستان آقای امیاری در این استان ماندگار شد و این لغو حکم به آن شکل که در فضای مجازی گفته می‌شود به‌هیچ‌وجه صحت ندارد.

سیاست وزارت بر استفاده از نیروهای اهل سنت خبره در 31 استان کشور است. اطمینان داشته باشید که امیاری چنان کار کند که شش ماه آینده همه از این انتصاب خشنود خواهند شد.

 باوجود بنگاه‌های اقتصادی در هرمزگان، عدم حامی تیمداری ورزشی در هرمزگان به‌هیچ‌وجه زیبنده نیست.

استاندار نگاه مثبتی به این انتصاب و ورزش دارد و به دلیل حضور در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور در این آئین شرکت نکرد و امیدوارم از سوی استاندار، مجمع نمایندگان و جامعه ورزش شاهد حمایت حداکثری از امیاری باشیم.

 امیدوارم فضایی که برای انتصاب آقای جهانبخش ایجاد شد که به‌نوعی خودزنی قلمداد می‌شود و فضایی که برای انتصاب آقای امیاری ایجاد شد دیگر شاهدش نباشیم.

برگزیده اظهارات امیاری مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان:

 

 استعدادهای فراوانی در استان هرمزگان وجود دارد که در تمامی نقاط آن وجود دارد و باید کمک کنیم، هرمزگان در میادین ورزشی از بین‌المللی گرفته تا کشوری افتخارآفرین باشد و بدرخشد.

افتخار می‌کنم که از امروز توفیق خادمی مردم هرمزگان و شهروند این استان شدن را دارم.

 از تمامی ظرفیت‌ها باید برای توسعه ورزش استان هرمزگان استفاده کنیم و این موضوع بدون حمایت جامعه ورزش، مسئولین و تمامی منتقدین میسر نمی‌شود.

 23 سال در وزارت ورزش و جوانان فعالیت کرده و اکنون باتجربه و انگیزه فراوان برای خدمت به جامعه ورزش و جوانان استان هرمزگان این سمت را پذیرفته‌ام.

با تقدیر از زحمات آقای دانشور، از اصحاب رسانه می‌خواهم یاری گر بنده در این مسیر باشند و بازوی توانمند بنده در این راه باشند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار