تابناک هرمزگان- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی کشور، گفت: تفاهم نامه تشکیل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی در شهرستان های بندرعباس، رودان، حاجی آباد و میناب با سقف سرمایه 100 میلیارد ریال برای هر صندوق به امضا رسید.
کد خبر: ۶۶۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸ 30 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، سید عبدالکریم رضوی اردکانی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی که با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان و مدیران کل ادارت تابعه و جمعی از معاونین و مدیران ستادی تشکیل شد، گفت: 4 مدل صندوق در سطح کشور در توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی فعال است که هرمزگان بحمدالله با تنوع از هر 4 نوع صندوق(استانی، شهرستانی، منابع طبیعی و صندوق های خرد زنان روستایی) برخوردار است. 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی کشور، افزود: تفاهم نامه تشکیل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی در شهرستان های بندرعباس، رودان، حاجی آباد و میناب با سقف سرمایه 100 میلیارد ریال برای هر صندوق به میزان 49 درصد سهم دولت و 51 درصد آورده بهره بردارن غیردولتی به امضا رسید. 

 وی، تصریح کرد: 80 درصد محصولات کشاورزی استان هرمزگان در شهرستان های بندرعباس، رودان، حاجی آباد و میناب تولید می شود که با راه اندازی صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی در این شهرستان ها مطمئنا شاهد تحول عظیمی در این بخش خواهیم بود.

رضوی اردکانی به فعالیت هفتمین صندوق توسعه منابع طبیعی کشور در هرمزگان خبر داد و عنوان کرد: واگذاری مدیریت عرصه‌ها به مردم، توانمندسازی مرتع‌داران، بهره‌برداری اصولی از عرصه‌های منابع طبیعی و استفاده از تمامی توانمندی‌های عرصه‌های منابع طبیعی از محورهای اصلی فعالیت این صندوق است. 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی کشور، صندوق خرد زنان روستایی در بندرعباس را یکی از بهترین و فعال ترین صندوق های کشور نام برد و خاطرنشان کرد: صندوق خرد زنان روستایی بندرعباس با فعالیت بی نظیر خود محصولات سایر صندوق های زنان کشور را نیز صادر می کند و امیدواریم صندوق های خرد زنان تازه تاسیس در شهرستان های میناب، رودان و حاجی آباد نیز به همین میزان فعالیت داشته باشند.


 
رضوی اردکانی، هرمزگان را یکی از استان های پیشرو در زمینه فروش اموال و امكانات مازاد وزارت جهادكشاورزی به خزانه‌داری كل كشور عنوان کرد و افزود: از میزان 18.6میلیارد تومان فروش اموال و امكانات مازاد وزارت جهادكشاورزی‌ به خزانه‌داری كل كشور مبلغ 13.8 میلیارد تومان آن سهم هرمزگان است. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در این جلسه یکی از عمده ترین مشکلات این بخش را خرده مالکی عنوان کرد و گفت: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی استان بالغ بر 156 هزار هکتار است.

باقرزاده، سطح مزارع پرورش میگوی هرمزگان را بالغ بر 7 هزار 500 هکتار نام برد و اظهار کرد: احداث و راه اندازی 6 هزار هکتار مزرعه پرورش میگوی دیگر در استان در دست اقدام است. 

وی به تجهیز 67 درصد از اراضی این استان به آبیاری نوین خبر داد و گفت: از سطح 156 هزار هکتار سطح زیر کشت استان بالغ بر 103 هزار هکتار آن به آبیاری نوین مجهز است که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده ظرف 3 سال آینده کل سطح زیرکشت استان به آبیاری نوین و تحت فشار تجهیز شود. 

گفتنی است؛ در این جلسه مدیران کل ادارت تابعه و معاونین و مدیران سازمان جهادکشاورزی هرمزگان به ارائه گزارشات و اهداف مجموعه خود پرداختند.

امضای تفاهم نامه تشکیل 4 صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی

 

جلسه امضای تفاهم نامه تشکیل 4 صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی در شهرستان های بندرعباس، رودان، حاجی آباد و میناب با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی کشور، رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بندرعباس و رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان برگزار شد.

احمد مرادی رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه امضای تفاهم نامه صندوق های حمایت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تصریح کرد: از پایه گذاران این موضوع مهم تشکر و قدردانی می کنم.

وی اضافه کرد: جای خرسندی دارد که صندوق در تولید حرفی برای گفتن دارد و پشتوانه و پناهگاه کشاورزان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جهادگران در گذشته با امکانات کم آن زمان کارهای بزرگ انجام می دادند و امروز بیش از هر زمان دیگری کشور به فرهنگ جهادی نیازمند است.

وی تشریح کرد: نگاه جهادی می بایست برای همه آحاد از جمله مجلس، دولت و ملت تعمیم داده شود.

تشکیل صندوق‌های شهرستانی حمایت از بخش کشاورزی در هرمزگان

احمد مرادی با اشاره به دیدار اخیر خود با معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: استان هرمزگان آنقدر مهم و استراتژیک است که استاندار آن می بایست در حد یک وزیر باشد.

وی گفت: از بانک ها خواستیم رویه فعلی خود را عوض کنند و اعتماد را به مردم برگردانند.

فرماندار بندرعباس نیز در این جلسه تصریح کرد: شرایط جامعه به شکلی است که شرایط اخذ وام از بانک سخت می باشد؛ در این شرایط صندوق می تواند کارگشای اصلی این مسئله باشد.

احمد پویافر اضافه کرد: معتقدم اگر مردم احساس کنند که این صندوق متعلق به خودشان است و همه اجزای آن برای خودشان فعالیت می کند قطعاً مشارکت بیش تری خواهند داشت.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار