کد خبر: ۶۶۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶ 29 September 2018

تابناک هرمزگان- مدیرکل راهداری‌و‌حمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: سه نفر از عوامل ناامنی درجاده های استان طی روز گذشته در محور حاجی آباد - سیرجان دستگیر شدند.

به گزارش تابناک هرمزگان، بنابراعلام روابط عمومی راهداری داریوش باقر جوان در مورد عوامل ناامنی جاده‌های هرمزگان گفت: متأسفانه برخی از افراد و رانندگان طی روزهای اخیر اقدام به تحریک سایر رانندگان برای اعتصاب می کردند و در جاده‌های استان اقدام به تخریب کامیون‌ها می‌کردند. که در این رابطه با همکاری دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی سه نفر دستگیر شدند.

او با بیان اینکه یک نفر بومی و دو نفر دیگر از استان همجوار بوده اند، عنوان کرد: این سه نفر طی روز گذشته در محور حاجی آباد - سیرجان  دستگیر و تحویل مراجع انتظامی شده اند.

باقرجوان اضافه کرد: این افراد جلوی کامیون ها را گرفته و اقدام به آسیب رساندن به خودروها می کردند و در برخی از موارد اجازه تردد به کامیونداران را نمی دادند.

وی افزود: برقراری امنیت و برخورد با عوامل ناامنی در طول محورهای مواصلاتی استان به صورت مستمر توسط  نیروهای امنیتی و انتظامی مورد کنترل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان افزود: تا کنون ۴ هزار حلقه لاستیک از گمرکات استان هرمزگان ترخیص شده است و در پایانه بار بندرعباس انبار شده و بزودی به رانندگانی که بارنامه داشته باشند و بار گرفته اند به قیمت دولتی توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: مطالبه جدی رانندگان از مسئولان بحث رسیدگی به وضعیت نرخ کرایه‌هاست که شرایط خاصی در هزینه‌های آنها ایجاد کرده و قطعاً باید به آن مسئله رسیدگی کرد.

وی تصریح کرد: طبق وعده اداره صنعت و معدن طی یک ماه تا ۴۵ روز آینده شرایط کاملا عادی می شود و لاستیک های سفارشی ترخیص می شود تا برای مصرف در اختیار رانندگان قرار می گیرد.

باقرجوان اعلام کرد: به هیچ وجه در استان هرمزگان اعتصابی رخ نداده و تنها نوعی ابراز مشکل و پیشنهاد برای حل  مشکل بوده است.

شایان ذکر است؛ اخلال‌گران ناوگان حمل‌ونقلی که تعرض میکردند به کامیون‌داران عمل آنها از مصادیق محاربه است.

زیرا که، قانون‌گذار در ماده 286 قانون مجازات اسلامی هرگونه اقدامی که موجب اخلال در نظم عمومی کشور گردد را به عنوان محاربه و افساد فی الارض جرم انگاری نموده است.

افراد فریب خورده یا معاندی که با قصد اخلال در تأمین مایحتاج عمومی مردم اقدام به سنگ پراکنی و تخریب کامیون های حامل لوازم ضروری مردم می‌نمایند و از این طریق نظم و امنیت جامعه را برهم می زنند، اقدامات آنان در قالب و عنوان حد محاربه و از این حیث به عنوان مفسد فی الارض شناخته می‌شوند.

در صورتی که اقدامات این فریب خوردگان در شمول محاربه قرار نگیرد طبق ماده 610 قانون مجازات اسلامی باب تعزیرات، از جهت اقدام علیه امنیت داخلی کشور به 2 تا 5 سال حبس و از باب اخلال در نظم طبق ماده 618 به 3 ماه تا یک سال و 74 ضربه شلاق و من باب تخریب اموال طبق ماده 677 به شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند گردید.

عمل این افراد قلیل که از طریق اخلال در ناوگان حمل‌ونقل کشور موجب ناامنی اقتصادی و اخلال در تأمین مایحتاج ضروری مردم را فراهم می نمایند همانند اعمالی است که عناصر تکفیری در 31 شهریور در اهواز انجام دادند و هدف هر دوی این جماعت ایجاد ناامنی در کشور است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار