تابناک هرمزگان- بی‌برنامه‌گی در اجرای پروژه‌های سطح شهری را می‌توان در پیاده‌روها و خیابان‌های شهر بندرعباس دید.
کد خبر: ۶۶۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ 28 September 2018

حلقه‌ی گمشده مدیریت واحد شهری در بندرعباس عقلانیت است

به گزارش تابناک هرمزگان، فردی را تصور کنید که با صرف هزینه‌ای زیاد، خانه‌ای ساخته تا در آن زندگی کند. برای زیبایی خانه، اتاق‌ها را هم کاغذدیواری کرده، در همین حین یادش می‌آید که خانه را سیم‌کشی نکرده! و لازم است دیوارها را تکه‌پاره کند تا سیم‌کشی برق توی دیوار انجام شود. اگر به فارسی آسان هم بگوییم در رفتار این فرد نمی‌توان عقلانیتی دید. حال حکایت همیشگی پیاده‌روها و خیابان‌های بندرعباس و نقش منفعلانه مدیریت شهری است.

در چندین سال اخیر بخشی از پیاده‌روهای شهر بندرعباس طی طرح پرهزینه‌ای به نام "نهضت پیاده‌روسازی" از سوی شهرداری به‌سازی شد. با اینکه مدت زیادی نگذشته و برای هر مترمربع از پیاده‌روها به طور متوسط ۱۰۰هزارتومان هزینه شده است، در دو ماه اخیر کنده‌کاری‌هایی در پیاده‌روهای مناطق مختلف شهر از سوی شرکت مخابرات برای کابل‌کشی فیبرنوری انجام شده و در این بین نقش شهرداری هم مثل مردم، تماشا کردن است.

حلقه‌ی گمشده مدیریت واحد شهری در بندرعباس عقلانیت است

در پی انتشار گزارش تصویری از وضعیت پیاده‌رو در بلوار رسالت شمالی، «هومن رفیعی بندری» مدیر شهرداری منطقه یک بندرعباس طی گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا گفت: "مدتی کمتر از یک ماه است که به دلیل کابل‌کشی فیبر نوری از سوی شرکت مخابرات شاهد وضعیت نامناسبی در پیاده‌روهای جنب پل رسالت هستیم" و در این‌باره "شهرداری هیچ نقشی نداشته است."

وی افزود "سختی‌ها شهروندان، کاسبان و اهالی این منطقه را درک می‌کنیم و در جهت رفع این نقیصه با شرکت مخابرات هم مذاکراتی داشته و خواستار رفع ‌و رجوع این معضل هستیم و امیدوارم هرچه زودتر شرکت مزبور نسبت به اصلاح وضعیت پیش‌آمده اقدام کرده تا شاهد بازگشت به وضعیت مناسب قبلی باشیم."

حلقه‌ی گمشده مدیریت واحد شهری در بندرعباس عقلانیت است

در چند سال اخیر، بررسی عملکرد شورای شهر بندرعباس در دوره‌های چهارم و پنجم، به‌عنوان نهاد فرادست شهرداری، نشان می‌دهد که زمان زیادی صرف برگزاری جلسات با نهادها و ادارات مختلف شده است.

ما از نتایج عملی این جلسات بی‌اطلاعیم، اما اگر بخشی از وقت شورای شهر و این جلسات صرف ایجاد مدیریت واحد و یکپارچه شهری و هماهنگی شهرداری با اداراتی همچون آب، گاز، برق و مخابرات شده بود، می‌شد انتظار داشت که پروژه‌های شهری با زمان‌بندی مناسب‌‌تر، هزینه‌ی پایین‌تر و دردسر کمتر برای مردم اجرا شود.

حلقه‌ی گمشده مدیریت واحد شهری در بندرعباس عقلانیت است

در غیر این صورت، همچون سال‌های گذشته دیدن کنده‌کاری در خیابان‌های تازه‌ آسفالت شده و پیاده‌روهای نوساز و دور ریختن بودجه‌ی عمومی، نه اتفاقی غیرطبیعی که رخدادی تکراری و روزمره محسوب می‌شود که با گذر زمان ارزش خبری خود را هم از دست می‌دهد/بادگیر

حلقه‌ی گمشده مدیریت واحد شهری در بندرعباس عقلانیت است
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار