رئیس دانشگاه پیام‌نور هرمزگان گفت:
تابناک هرمزگان- فرهنگ ایثار، شهادت و از خود گذشتگی برای امنیت امروز جامعه برای نسل جدید باید تبیین شود.
کد خبر: ۶۵۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 24 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر محمد خیری عنوان کرد: ما باید در زمنیه انتقال ارزش‌ها، رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس به نسل جدید و به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان تلاش کنیم تا دشمنان نظام و انقلاب نتوانند در زمینه دفاع‌مقدس برای نسل جوان شبهه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: نباید فکر کرد که ارزش‌های دفاع‌مقدس به یک گروه خاصی متعلق است و ارزش‌های دفاع‌مقدس جزو اعتقادات کل جامعه است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور هرمزگان ضمن ارج نهادن و گرامیداشت حماسه هشت سال دفاع‌مقدس افزود: فرهنگ دفاع‌مقدس، فرهنگی آمیخته در روح آزادی‌خواهی ملت ایران و نمادی از اصالت و جاودانگی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. چرا که حماسه‌سازان و دلاورمردان عرصه هشت سال جنگ تحمیلی با اعتقادی راسخ و ولایت‌مدار، این روزهای ارزشمند را در تاریخ جهان ثبت کرده و کشور را تا ابد بیمه کردند.

خیری با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا و ایثارگران وظیفه‌ای است که روز و هفته نمی‌شناسد و باید در طول سال سرلوحه کاری همه دستگاه‌ها قرار گیرد افزود: هفته دفاع‌مقدس به ‌ویژه در شرایط کنونی که دشمن در تلاش است تا با فضاسازی‌های روانی ارزش‌ها را کمرنگ و میان مردم و مسؤولان فاصله بیندازد، این وظیفه حساس‌تر از گذشته است و باید به نحو مطلوب‌تری به اجرا درآید.

وی با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) و تأکیدات مکرر ایشان مبنی بر تأمل در وصایای شهدا، از فرهنگ مجاهدان و قهرمانان هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: دفاع‌مقدس هرگز خاتمه پیدا نمی‌کند چون تا جایی که حق هست و پرچم امام حسین(ع) برافراشته شده است، مبارزه حق علیه باطل نیز وجود خواهد داشت.

وی اظهارداشت: هفته دفاع‌مقدس فرصتی برای یادآوری حماسه آفرینی ملت بزرگ ایران و تجلیل از قهرمانان ایثار و شهادت است.

وی ضمن تأکید بر بیداری و هوشیاری در مقابل دسیسه‌های دشمن‌‌‌‌‌ خاطرنشان کرد: مدرسه دفاع‌مقدس، برای ما بسیار درس‌آموز بوده و فارغ‌التحصیلان سعادتمند این مدرسه، رشادت و دلاوری‌های ایشان، درس‌ها برای آموختن داشته و دارند که امیدواریم تا با تأسی از مقام عظمای ولایت، به نحوی عمل کنیم که شرمنده این بزرگ‌مردان نباشیم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور هرمزگان افزود: آنچه باید بدان توجه داشت این است که برای رسیدن به فتح و پیروزی باید از قرآن تاسی گرفت و در سایه عمل به دستورات قرآن و الگو قرار دادن زندگی اهل‌بیت در مسیر درست گام برداشت.

خیری در پایان گفت: برای هر یک از این روزها می‌توان ساعت‌ها و روزها قلم فرسایی و صحبت نمود و اجر زحمات شهداء، جانبازان و ایثارگران را نمی‌توان جبران کرد و فقط می‌توان این روزها را یادآوری و باید سپاسگزار زحمات این عزیزان باشیم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار