تصاویر کامل سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی:
تابناک هرمزگان-نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به آمریکایی ها اجازه نمی‌دهند خلیج آرام فارس را به خلیج آتش تبدیل کنند.
کد خبر: ۶۵۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 24 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در صورت هر نوع تجاوزگری آمریکا در منطقه دهان آنها را خرد خواهند کرد.

علی لاریجانی در مراسم رژه دریایی نیروهای مسلح در بندرعباس که با حضور فرماندهان عالی رتبه سپاه در حال‌ برگزاری است، گفت‌: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به آمریکایی ها اجازه نمی‌دهند خلیج آرام فارس را به خلیج آتش تبدیل کنند.

وی ادامه‌ داد: در برابر خوی سلطه‌طلبی آمریکا در منطقه راهی جز صحبت با همسایگانمان و فرستادن پیام دوستی به کشورهای منطقه نداریم، اما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه اقدام آمریکایی‌ها در خلیج فارس واکنش نشان داده و آنان را هرگز رها نخواهند کرد. تجربه ایران در جنگ تحمیلی را فراموش نکنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت‌: ایران نیروی مسلحی را در اختیار دارد که نه تنها توان ایستادگی در برابر هر قلدر مستی را دارد،‌ بلکه آماده یاری رساندن به هر دوست و همسایه در منطقه است و دوستان خود را در برابر نقشه‌های زیاده خواهانه آمریکا یاری می‌کند. همان طور که در سوریه و عراق این گونه رفتار کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه‌ داد: آمریکا روش دیگری را برای مبارزه با ملت ایران انتخاب کرده است، یکی از شگردهای آنان که شبانه روز آن را دنبال می‌کنند، ایجاد هراس تصنعی در کشورهای منطقه و اعزام هیات‌های به ظاهر سیاسی، اما در حقیقت هیات‌های امنیتی و اطلاعاتی به این کشورها است که خاطر کشورهای منطقه به ویژه‌ برادران دوست عرب‌مان در منطقه را نسبت به ایران بترسانند.

لاریجانی خطاب به سران کشورهای اسلامی و اعراب خاورمیانه، گفت‌: به شما می‌گویم که آنها دشمنان اسلام و مسلمانان هستند. خودتان بهتر از ما می دانید که آنان (آمریکایی) به دنبال غارت ثروت شما هستند، اما برخی در منطقه تصور می‌کردند که با ریاست جمهوری ترامپ به آمال و آرزوهایشان می رسند. ترامپ نشان داد جز چپاول دارایی‌های شما هیچ ارزشی برای عرب‌ها قائل نیست.

وی گفت: متأسفانه ترامپ برای فلسطینی‌ها و عرب ها ارزشی قائل نیست، انتخاب او رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

لاریجانی خطاب به سران کشورهای اسلامی متذکر شد: ما و شما باید هوشیار باشیم و نباید اجازه تکرار تجربه صدام حسین را بدهیم. آمریکایی‌ها برای شوراندن صدام علیه جمهوری اسلامی ایران وعده‌های آن چنانی به او دادند. اما تجربه تاریخی برای ما و شما باقی ماند. صدام با شعارهای جاهلی صدر اسلام تلاش بسیاری در تحریک اعراب علیه جمهوری اسلامی ایران داشت، اما گویا فراموش کرده بود که مسلمانان یک خدای واحد قادر متعال و یک کتاب و قبله و پیامبر دارند. برادران، خلیج فارس، خلیج آشتی و دوستی بین ماست. نباید اجازه دهیم رژیم آمریکا میان ما و شما ماجراجویی کند.

وی با هشدار به برخی کشورهای منطقه، گفت‌: برخی به خاطر دریافت سلاح‌های آن چنانی مراقب باشند دچار اشتباه نشوند. از هم اکنون اعلام می‌کنیم در برابر هر اقدام تهدید آمیز، واکنش نشان خواهیم داد و آمریکایی ها را در منطقه رها نخواهیم کرد.

رئیس مجلس تصریح کرد: ما برای دوستی با همسایگان گاه هزینه زیادی داده ایم و گذشت کرده ایم، ولی این گذشت برای فهم عمیق ارزشی که برادری و دوستی همسایگان برای ملت ما داشت، انجام شد. هنگام حمله و تجاوز صدام حسین به کشور کویت، ما بلافاصله جانب کویت را گرفتیم و برادری خود را ثابت کردیم گرچه می دانستیم آنها در جنگ صدام با ایران جانب صدام را داشتند، اما ما گذشت کردیم و در برابر ستم صدام آنها را یاری نمودیم.

لاریجانی گفت: امروز باید صحنه دوستی و هم‌صدایی شفاف باشد، از نظر ما هیچ موضوعی وجود ندارد که نتوانیم با گفت و گو و مذاکره با کشورهای منطقه به حل و فصل آن دست یابیم. احتیاجی به کدخدای ستمگر نیست که گرگ همه منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: آقای ترامپ مدعی است که سیاست اسلاف گذشته اش در منطقه اشتباه بوده چون ۷ هزار میلیارد دلار هزینه روی دست آمریکا گذاشته است و سودی نبرده اند و ایشان می خواهد آن را تلافی کند، یعنی ۷ هزار میلیارد دلار از ثروت مردم منطقه را غارت کند. راهکاری که برگزیده، ترساندن کشورهای منطقه از ایران و فشار بر آنها برای هم‌صدایی با اسرائیل است. سوال این است که در این سیاست منافع ملت های منطقه کجای آن است؟ شاهدیم که آقای ترامپ حتی ملت ایران را مورد هجمه قرار نداده بلکه او می خواهد به همه ملت های منطقه لطمه بزند. ملت ایران را با تحریم و سایر ملت ها را تهدید و غارت ثروت آنها مورد هجوم قرار دهد. امروز اگر در این موضوع روشن، کشورهای منطقه دچار غفلت شوند، دولت فعلی آمریکا که تمام قد در خدمت صهیونیست هاست، همه کشورهای غفلت زده منطقه را به خاک سیاه خواهد نشاند، ما نظر خود را خیرخواهانه اعلام کردیم. سایر دولت ها باید مقابل زیاده خواهی های دولت آمریکا بایستند، و الا اگر آمریکا فرصت پیدا کند به هیچ کدام از آنها رحم نمی کند.

لاریجانی گفت: شاهد بودیم که ۳ روز پیش همه کشورهای منطقه را که با آمریکا همکاری دارند، تهدید کرد. قدر ایران و نیروهای مسلح ایران را بدانید که اینگونه مقابل قلدری رژیم آمریکا ایستاده و اگر آمریکا خدای نخواسته فرصت پیدا کند همه شما را به پابوسی نتانیاهو به تل‌اویو خواهد برد و یهود را بر کعبه مسلط می کند و بر چاه های نفت شما سربازان آمریکایی را مستقر خواهد کرد.

رئیس مجلس گفت: نکته دیگر که باید اشاره کنم این است که آقای ترامپ و پومپئو مدعی هستند که در کنار ملت ایران هستند، اما می گویند ما می خواهیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم تا به زندگی ملت ایران لطمه بزنیم و اقتصاد آنان را تخریب کنیم. این دو موضوع چگونه قابل جمعند؟ آیا فریبکاری و تناقض گویی نیست؟ آنها که در ارزیابی خود به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند جنگ علیه ایران راه بیندازند، با مکر و خدعه وارد شده اند. شما کنار ملت ایران نیستید، شما به جنگ اقتصادی علیه ایران، علیه کودکان، علیه زنان و علیه بیماران ملت ما برخاسته اید و درست مثل تروریست ها عمل می کنید که به زنان و کودکان و افراد بیگناه حمله می کنند.

وی متذکر شد: امروز آمریکا نوعی تروریسم بین المللی را رهبری می کند که نقاب حقوق بشر و دموکراسی خواهی زده است، اما تحریم ملت ایران جز ننگ برای دولت آمریکا ثمری ندارد، آنها ملت ایران را نشناخته اند. این ملت عاشورایی است و در مکتب امام حسین (ع) تربیت شده اند و زیر بار ذلت نخواهند رفت.

لاریجانی گفت: مراسم باشکوه عزاداری ملت ایران در ایام سوگواری امام حسین (ع) را مشاهده کردید. ملت ایران، ملتی حسینی است که شعار او «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» بود. تحریم های  شما ممکن است مدتی ملت ایران را آزار دهد اما ملت ایران با اتحاد و یاری به یکدیگر مقاومت خواهند کرد و دولت آمریکا را پشیمان می کنند. ملت ایران که با همیاری یکدیگر مراسم عزای حسینی را هر چه باشکوه تر برپا نمودند، با همیاری یکدیگر این نگاه که چگونه می توان به کشور کمک کرد تا در مصاف با دشمن پلید، ملت پیروز شود، مقاومت اقتصادی را برای ساختن اقتصادی نو در کشور پی می گیرد، ان‌شاءالله پیروز و سربلند باشید.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار