رفتار این توله پلنگ ازجمله استرس و پرخاشگری حیوان جراحات وارده به قسمت سر و صورت آن و شرایط نامساعد نگهداری بیانگر آن است که زمان کوتاهی از زنده گیری و جدا شدن آن از طبیعت می‌گذرد.
کد خبر: ۶۵۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰ 22 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد با اعلام این خبر گفت : متخلفی که یک قلاده توله پلنگ را در کوه سفید واقع در مناطق آزاد حدفاصل دوشهرستان بهمئی و رامهرمز خوزستان زنده گیری کرده بود به دام افتاد.

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در صبح آخرین روز از شهریور ماه 97 با اعلام این خبر گفت: یک نفر متخلف شکار وصید بر خلاف قانون و مقررات محیط زیست , در کوه سفید که از شهرستان لنده شروع بخشی از آن در بهمئی و تا رامهرمز ادامه دارد یک قلاده توله پلنگ را بصورت زنده صید کرده بود.
متخلف زنده گیری توله پلنگ کوه سفید کهگیلویه و بویراحمد به دام افتاد + جزئیات

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: این متخلف پس از صید به قصد فروش  فورا" از شهرستان  بهمئی خارج و به رامهرمز در استان خوزستان می رود.

جعفری نژاد با اعلام اینکه محل تخلف  در مناطق آزاد وخارج از مناطق حفاظت شده شهرستان بهمئی قرار دارد افزود: کوه سفید خارج از مناطق شکار ممنوع و حفاظتی شهرستان بوده و تا رسیدن به آنجا نیاز به 12 ساعت کوهپیمایی است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کمبود نیرو و امکانات در شهرستان را یاد آور شد و گفت: بدلیل کمبود نیرو و امکانات مناطق 12 هزار و 812 هکتاری شکار ممنوع و حفاظت شده شهرستان بهمئی تنها با یک محیط بان حفاظت می شوند, که طبق استانداردهای جهانی به ازای هر هزار هکتار یک محیط بان , نزدیک به 13 محیط بان فقط برای حفاظت ازمناطق تحت مدیریت نیاز در آن شهرستان است.

محسن جعفری نزاد در ادامه با اشاره به اینکه متخلف توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رامهرمز و با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده  درمورد توله پلنگ کشف شده افزود:با هماهنگی سازمان مرکزی این توله پلنگ به کلنیک حیات وحش سازمان در پارک پریسان منتقل شده است.

گفتنی است توله پلنگ کشف شده به لحاظ جنسیت ماده و حدودا سه ماهه است. رفتار این توله پلنگ ازجمله استرس و پرخاشگری حیوان جراحات وارده به قسمت سر و صورت آن و شرایط نامساعد نگهداری بیانگر آن است که زمان کوتاهی از زنده گیری و جدا شدن آن از طبیعت می‌گذرد.

متخلف زنده گیری توله پلنگ کوه سفید کهگیلویه و بویراحمد به دام افتاد + جزئیات
 
دو روز پیش خبری مبنی بر به دام افتادن متخلفانی که در استان کهگیلویه و بویر احمد قصد فروش یک توله پلنگ به خریدار عراقی را داشتند با تلاش یگان حفاظت محیط زیست خوزستان، مخابره شد.

حسن آقاشیرمحمدی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان از دستگیری سه متخلف قاچاق پلنگ خبر داد.

آقاشیرمحمدی 29 شهریور به تسنیم گفت: بر اساس اطلاعاتی که همیاران محیط زیست در اختیارمان گذاشتند از تلاش متخلفان در استان کهگیلویه و بویراحمد برای فروش یک توله پلنگ به یک خریدار عراقی شدیم و تلاش برای دستگیری متخلفان و نجات توله پلنگ آغاز شد.

وی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با همکاری پلیس اطلاعات، موفق شد با جلب اعتماد متخلفان و ترتیب دادن مقدمات یک معامله صوری برای خرید پلنگ، متخلفان را به خانه‌ای واقع در رامهمرز هدایت کرده و با همکاری قابل تقدیر دادستان رامهرمز نسبت به دستگیری آنها اقدام کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به احتمال کشته شدن پلنگ مادر و دو توله‌ دیگرش توسط متخلفان گفت:  توله پلنگ ضبط شده از متخلفان که ماده است و حدودا سه ماه دارد برای نگهداری به پارک پردیسان تهران منتقل شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پلنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
بابا ما نان گیرمون ننیاد بخوریم با این برنامه های دولت شما دنبال توله پلنگ هستین جمع کنید بساطتون را
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار