مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان خبر داد:
تابناک هرمزگان- مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان گفت : افراد دارای سند دفترچه ای تا دو سال آینده فرصت دارند برای دریافت سند تک برگی اقدام نمایند.
کد خبر: ۶۵۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴ 21 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان گفت: افراد دارای سند دفترچه ای تا دو سال آینده فرصت دارند برای دریافت سند تک برگی اقدام نمایند.

سید مهدی هاشمی افزود: در غیر اینصورت بعد از مدت مقرر ارائه هر گونه خدمات ثبتی به اشخاص منوط به تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای می باشد.

وی یادآور شد: داشتن بار کد امنیتی ، نمایش کروکی نقشه جامع و غیر قابل جعل بودن از مهم ترین مزایای سند تک برگی است.

هاشمی گفت: از ابتدای امسال بیش از هفده هزار سند تک برگی در هرمزگان صادر شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان همچنین اظهار داشت: متقاضیان برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای و اخذ سند تک برگی می توانند به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مربوطه و دفاتر پستی مراجعه کنند.

وی گفت: هزینه دریافت سند تک برگ نیز پنجاه و هفت هزار و هفتصد و پنجاه تومان است.

هاشمی افزود بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان سال جاری اسناد مالکیت باقیمانده اراضی ملی در استان هرمزگان صادر می گردد.

وی گفت: تا کنون بیش از سیصد هزار هکتار از اسناد اراضی ملی مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفته و تا پایان سال نیز بیش از یک میلیون و هشتصد هزار هکتار از این اراضی اصلاح و بازنگری می گردد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان افزود: در سال جاری قریب دویست هزار هکتار نقشه های مختصات جغرافیائی از اداره منابع طبیعی اخذ و در بانک جامع اطلاعات و املاک استان هرمزگان جانمائی شده است.

وی همچنین از از اتمام عملیات آرشیو الکترونیک و حذف گردش فیزیکی پروندهای ثبتی استان هرمزگان خبر داد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان افزود: تسریع در انجام خدمات ثبتی و ارتقاء امنیت اطلاعات و سوابق ثبتی از مزایای آرشیو الکترونیک می باشد.

هاشمی اشاره کرد: جلوگیری از فقدان پرونده های ثبتی و افزایش عمر مستندات و دسترسی سریع و آسان به سوابق از نتایج آرشیو الکترونیک می باشد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان خاطر نشان کرد: با وجود الکترونیکی بودن سوابق انتظار می رود خدمات ثبتی در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد.

هاشمی در خصوص چگونگی اجرای قانون جامع حد نگار نیز ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری در قانون بودجه سال 98 کشور اعتبارات مورد نیاز در جهت اجرای قانون جامع حد نگار تصویب گردد تا در اجرای این قانون خللی وارد نگردد.

وی افزود: هم اکنون بیش از 90% از خدمات ثبتی بصورت الکترونیکی انجام می پذیرد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان در خاتمه تأکید کرد: با تثبیت مالکیت ها ، بخش زیادی از مشکلات در مباحث حقوقی مرتفع شده و از تجاوز اشخاص به اراضی دولتی و موقوفات جلوگیری می گردد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار