امام جمعه خنج گفت: منبری که عاری از دشمن شناسی و مبارزه و دعوت به مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن قسم خورده باشد این منبر هیچ خاصیتی ندارد، سلاح طلبه منبر و تریبون است که باید از این فرصت به نحو شایسته در جهت دشمن ستیزی استفاده کند.
کد خبر: ۶۵۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 16 September 2018

تابناک فارس به نقل از «حوزه»: حجت الاسلام رضا صفائی گفت: محرم و صفر را فرصتی گرانبها برای معرفی چهره واقعی دین و ولایت معصومین(ع) دانست و اظهار داشت: ان شاءالله که توفیق این را پیدا کنیم که هم خودمان را در مسیر ولایت بار دیگر تنظیم کنیم و هم بتوانیم مبلغّ خوبی در این زمینه باشیم.

وی به اهداف قیام امام حسین (ع)، اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) در نامه ای خطاب به جمعی از بزرگان بصره می فرمایند هدفم از قیام، احیای سنت پیامبر(ص) و مبارزه با بدعتهاست، من شما را به کتاب خدا و سنت پیامبرش فرا می خوانم؛ چرا که (این گروه) سنت پیامبر(ص) را از بین برده اند و بدعت زنده شده است.

امام جمعه خنج تصریح کرد: در فاصله بسیار کوتاهی از رحلت پیامبر اسلام(ع) متاسفانه حکومت اسلامی بدست عده ای افتاد که فقط بدنبال سوءاستفاده از دین و حکومت اسلامی بودند، حکومت را ملک شخصی خود می دانستند و تا توانستند در تغییر احکام دین و از بین بردن احادیث نبوی قدم برداشتند تا جایی که فرزند رسول خدا را با پوشش جنگ روانی و خریدن خیلی از خواص به صورت کاملا ناجوانمردانه به شهادت می رسانند و جامعه اسلامی هم در آن زمان درگیر امورات حاشیه ای و متفرقه بوده تا اینکه بعد از شهادت امام(ع) رگ غیرتشان به جوش می آید و قیام می کنند.

وی ادامه داد: دراین اوضاع و احوالی که سنت رسول خدا(ع) به فراموشی سپرده شده و بدعت ها جای سنت را گرفته، امام (ع) هدف از قیام خودرا احیای سنت جدش رسول الله و از بین بردن بدعت های خرافی و ناپسند برمی شمرند.

حجت الاسلام صفائی به هدف قیام امام حسین(ع) در کلام امام(ع) اشاره و عنوان کرد: مبارزه با فساد، مبارزه با کسانی که حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال دانستند،اصلاح امت، تشکیل حکومت اسلامی و امربه معروف و نهی از منکر که برگشت تمام اینها به دو چیز است یکی امر به معروف و نهی از منکر و دیگری تشکیل حکومت در راستای اصلاح جامعه و امت و برقراری عدالت اجتماعی را از جمله اهداف قیام سید الشهدا(ع) در کلام امیرالمومنین (ع) است.

وی با اشاره به دستاوردهای نهضت عاشورا ابراز کرد: عاشورا و نهضت امام حسین(ع) از جنبه های گوناگون دستاوردهای زیادی داشته چرا که قیام حضرت در راستای گسترش عدالت و برپایی دین خدا و مبارزه با حکومت فاسد بود.

امام جمعه خنج مقاومت و صبر را یکی از مهمترین دستاوردهای نعضت عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم نیز به آموزه مقاومت و ایستادکی اشاره می کند؛" و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل" یاری کردن دین خدا و دفاع از حریم ولایت نیاز به استقامت دارد، استقامت در برابر دشمنی که درجهت دشمنی خود کوچکترین غفلتی ندارد و با تمام قوا در برابر دین خدا ایستاده است.

وی ادامه داد: قرآن کریم در جای دیگر در راستای دلگرمی مقاومت کنندگان می فرماید " ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم" یعنی شمایی که در برابر دشمن برای احیای دین مجاهدت می کنید، خداوند هم شما را یاری می کند و هم در این زمینه قدمهایتان را محکم و ثابت می کند که تبلیغات مسموم و جوسازی های دشمن در روحیه و مقاومت شما کوچکترین خللی ایجاد نکند.

حجت الاسلام صفائی به یکی دیگر از دستاردهای این قیام اشاره و بیان کرد: ایجاد روحیه همدلی و همبستگی و غیرت دینی در جامعه یکی دیگر از دستاورد های قیام عاشورا است، امروزه بعداز گذشت صدها سال از این واقعه و با وجود شبهات فراوان و جنگ روانی دشمن شاهد این هستیم که هرسال مراسم عزاداری حضرت نه تنها در بین شیعیان که در بین سایر مذاهب و ادیان با شور و شکوه بیشتری برگزار می شود و اوج این شور و همدلی در راهپیمایی حماسی و بزرگ اربعین نمودار می شود که در این مراسم نه تنها غیر شیعیان نیز شرکت دارند بلکه می کوشند در پذیرایی از راهپیمایان اربعین از دیگران سبقت بگیرند.

وی دنیای امروز را تشنه حقیقت دانست و ابراز کرد: بشریت از سانسور حقیقت و دروغ پردازی ها خسته شده و وظیفه مبلغین است که خود را اولا مجهز به سلاح علم کرده و ثانیا در اشاعه و تبلیغ دین اسلام و بازگویی تاریخ اسلام بکوشند.

امام جمعه خنج تاکید کرد: مبلغ باید حرف دین را بزند و از حیثیت دین در برابر هجمه شبهات دفاع کند و ترسی از بیان مبانی دین نداشته باشد، البته باید مطالبی را بگوید که مستدل و مستند باشد، امروزه متاسفانه فضای مجازی تبدیل شده به منبعی برای جمع آوری مطالب و تحقیق طلاب که خب فضای مجازی خیلی قابل استناد نیست و باید مطالب و مخصوصا احادیث را از کتب معتبر منبع و مرجع بیان کنند که کوچکترین خدشه ای در آنها نباشد.

وی به وظایف طلاب در دهه محرم اشاره و تصریح کرد: یکی از وظایف طلاب شیعی در این زمانه دفاع از حریم ولایت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است، منبری که عاری از دشمن شناسی و مبارزه و دعوت به مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن قسم خورده باشد این منبر هیچ خاصیتی ندارد، سلاح طلبه منبر و تریبون است که باید از این فرصت به نحو شایسته در جهت دشمن ستیزی استفاده کند.

برچسب ها: خنج ، سلاح طلبه ، رضا صفایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار