رئیس کمیسیون امنیت و سیاست‌ خارجی گفت: شفافیت آرای نمایندگان و عملکرد آنها می‌تواند بسیاری از مسائل را روشن کند و هر نماینده هم عقاید خود را به راحتی بیان کند.
کد خبر: ۶۵۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 16 September 2018

به گزارش تابناک : حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت و سیاست‌ خارجی با اشاره به طرح شفافیت عملکرد نمایندگان در مجلس، گفت: اکثر نمایندگان با این طرح موافق هستند و نباید از این موضوع سوءاستفاده کرد.

وی تصریح کرد: در زمان ارائه طرح یا لایحه‌ای به صحن علنی مجلس بر اساس قرعه‌کشی تنها چند نفر می‌توانند درباره آنها صحبت کنند، به طور مثال بنده هر روز ساعت 6 برای ایراد نطق 5 دقیقه‌ای آن هم درباره مسائل راهبردی ثبت نام می‌کنم، اما هنوز بعد از چند ماه نام من در قرعه‌کشی بیرون نیامده است.

فلاحت‌پیشه اظهار کرد: شفافیت آرای نمایندگان و عملکرد آنها می‌تواند بسیاری از مسائل را روشن کند و هر نماینده هم عقاید خود را به راحتی بیان کند.

نماینده مردم اسلام‌آباد بیان کرد: در صورت شفاف شدن آرا به عملکرد نمایندگان مشخص می‌شود تا چه میزان عملکرد یک نماینده با شعارهای انتخاباتی و مصاحبه‌های وی هماهنگ است، به طور مثال در جلسه سوال از رئیس جمهور اکثرا 4 (یعنی موافق با اظهارات روحانی ) می‌گفتند اما در نهایت رای نیاورد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این طرح به ویژه درباره عده‌ای که به دلیل ملاحظات و سوءاستفاده سیاسی و رسانه‌ای از بیان یک رای ملاحظه دارند هم اقدام خوبی است و بعید می‌دانم این طرح نقض حریم خصوصی و آزادی نمایندگان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار