کد خبر: ۶۵۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 14 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، طی گفتگویی که فیلم سازان برگزیده هرمزگانی با خبرنگار تابناک داشتند، روشا عظیمی کارگردان فیلم غیرانتفاعی که داستان خانم مستخدمی را در یک مدرسه غیرانتفاعی به تصویرکشیده بود و مشکلات اجتماعی پیش آمده بین دانش آموز و مستخدم را نشان می‌داد.

روشا با اشاره به تبعیض در سینما در ادامه گفتگو بیان داشت: دست کم گرفتن بچه های فیلمساز توسط مسئولین هرمزگانی و دیگر استانها سبب رشد نکردن و دل سردی افراد این عرصه  است.

وی اضافه کرد: اصفهان که میزبان جشنواره بود امکانات برگزاری دومین المپیاد را نداشت و کارگاههای آموزشی آنها سطح بسیار پایینی داشت چون اساتید از ته دل کار نمی‌کردند صحبت های بسیار ابتدایی را تدریس می نمودند نظر به اینکه تجارب ارزنده در این عرصه داشتند آنها را در اختیار حاضرین در کلاس‌ها قرار نمی‌دادند.

وی ادامه داد: نداشتن زمانبندی به جا در جشنواره و مشکلات جانبی بسیار آن جای خود نگاه تبعیض آمیزی که فقط شهرهای بزرگ را می دیدند بسیار ناپسند بود، وی تأکید کرد: مسئولین در هرمزگان به فیلمسازی اهمیت جدی بدهند.

فاطمه سالاری کارگردان عشق کودکانه که توانست مقام سوم را کسب کند: از مسئولین هرمزگانی گلایه به جای را مطرح کرد و توقع خود را به عنوان کسی که رتبه سومین المپیاد کشوری را از بین این همه استان کسب کرده بود، اعلام داشت: اصلاً نه تبریک گفتند و نه به پیشواز من آمدند و هیچ تقدیری هم صورت نپذیرفت از سوی مسئولین هرمزگانی و متأسفانه هنر در هرمزگان که بسیار غنی است ولی درمقابل هنرمندان جایگاه بسیار پایینی دارد.

مبین قاسمی کارگردان فیلم دلخوشی باطل داستان سالمندی که تلفنی با فرزندان خودش صحبت می‌کرد را ساخت و در ردیف فیلمنامه های برتر هم قرارگرفت.

مبین طی مصاحبه تصویری گفت: برای ساخت فیلمش بسیار اذیت شده و یک هفته فقط به دنبال اخذ مجوز برای ورود به سرای سالمندان آن هم تنها برای تصویربرداری بود، و خواهشی از مسئولین داشت که کاری کنند ساخت فیلم از این نوع بروکراسی اداری خارج شود و فیلم را بشود آسان ساخت و برای ساخت یک فیلم اینقدر سختی و زجر نکشد و مانع گسترش هنر نشوند.

وی گلایه ای کرد؛ از وعده‌ سرخرمنی آن وقتیکه فیلمنامه اش پذیرفته شد، در جشنواره به وی اعلام کردند؛ برو فیلمت را بساز پرداخت هزینه ساخت آن برعهده ما و ایشان فیلم را ساخت و تا امروز هم هیچ هزینه ای به او پرداخت نشد به عبارتی مطابق تجربه نخواهد شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار