کد خبر: ۶۵۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷ 13 September 2018

تابناک هرمزگان- کلمه نبود امنیت بهانه‌ای، گشته برای عشوه های بی جای برخی پزشکان ناپخته که سوگند خود را فراموش می‌کنند و عرصه طبابت را با تجارت اشتباه می‌گیرند.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، حضور پزشک در مناطق مرزی برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است ، حوزه سلامت رابطه مستقیمی دارد با امنیت روانی اجتماعی بخصوص در مناطقی که با آب دریا محاصره شده‌اند.

جزیره هنگام جزو مناطقی است که هیچ پزشکی در آنجا حضور ندارد ، خب تکلیف مردم ساکن آنجا چیست ؟ حتماً بایستی با شنا کردن خود را به مرکز استان برسانند!!

دم خروس سیاست غلط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی را در مناطق مرزی باید مشاهده نمود که دریغ از حضور یک پزشک مشخصأ تمرکز کلیه اطبا در شهرهای بزرگ هنر نیست پس خاصیت وزارتخانه در برنامه ریزی چیست؟

تا کی باید عملکرد معیوب مسئولین باعث و بانی مهاجرت معکوس شود؟!

محدودیت‌ها و کمبود امکانات جای خود ، نبود پزشک و نداشتن امنیت جانی مردم جزیره هم قوزی شده بالای قوزهای قبلی این جزیره‌ کوچک هنگام که 521 نفر جمعیت دارد و سال‌هاست که پزشکان مختلفی در این منطقه رفت و آمد کردند و به ارائه خدمات مشغول بودند  و بسیاری از طبیبان نتوانستند شرایط زندگی در این منطقه را بپذیرند و با آن کنار بیایند و بودند پزشکانی که توانستند این شرایط را بپذیرند و با مردم نیز ارتباطی صمیمانه برقرار کنند و به ارائه خدمت بپردازند ، با این حال نباید برای رهایی از شرایط زندگی در این جزیره به بهانه‌های واهی همچون نبود امکانات متوسل گشت اگر واقعاً شرایط زندگی در آن جزیره وجود ندارد پس چرا مردمی هستند که می‌توانند و دارند آنجا زندگی می کنند.

به استناد گزارش خبرگزاری ایرنا: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم اعلام کرده است که پزشک خانم مستقر در جزیره هنگام با مزاحمت برخی از افراد مواجه می‌شود و دیگر حاضر به ارائه خدمات در این جزیره نمی‌شود (مگر آنجا نیروی امنیتی ندارد این پزشک مدعی چندبار تحت همین ادعای که دارد اعلام جرم کرده اگر مستند قضایی ندارد در رابطه به گفته‌هایش دارد به شأن مردم هنگامی خدشه وارد می‌کند) که تقاضای انتقال خود را مطرح کرده است.

این ادعا را دکتر حمیدرضا بهزادی در حالی بیان می‌کند که بخشدار شهاب و رئیس شورای جزیره با قاطعیت رد می‌کنند!!!!!

البته دکتر بهزادی در پایان گفت‌و‌گوی خود با ایرنا تأکید می‌کند که مسئولان محلی نتوانستند این پزشک را در منطقه نگاه دارند و امکانات لازم را در اختیار وی قرار دهند. او مدعی شده است که شبکه بهداشت و درمان در راه سلامت جامعه تنها مانده است.

البته این ادعا که باید امکانات لازم برای پزشکان نیز فراهم باشد، را نمی‌توان بی پایه دانست و قطعاً اگر امکانات زندگی در سطح مطلوب و قابل قبولی در این منطقه وجود داشت لازم نبود که دولت برای استقرار پزشک در این جزیره مجبور شود که امکانات و امتیازات ویژه‌ای در نظر بگیرد. تا هر پزشکی که وارد منطقه می‌شود صبرش پس از مدتی لبریز شود و آهنگ رفتن را بنوازد.

با این وجود باز هم ادعای نبود امنیت برای رهایی از این جزیره را نمی‌توان با هیچ معیاری قابل توجیه نیست و بهتر بود که همان نبود امکانات و شرایط مطلوب زندگی را پیش کشید تا هم به وجه منطقه آسیبی وارد نشود و هم بتوان از آن برای جذب اعتبارات و امکانات بیشتر استفاده بهینه کرد.

اگر واقعیت‌های منطقه برای پزشکان به خوبی تشریح شود تا اطبا آگاهانه برای خدمت در این منطقه تصمیم گیری کنند و با یک برنامه ریزی مدون در زمینه استقرار یا رفت و آمد پزشکان باشد تا این جزیره بدون پزشک باقی نماند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار