تابناک هرمزگان- رئیس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم ، حرکت نمادین ورود کاروان امام حسین (ع) و اهل بیت به دشت کربلا به همت انجمن تعزیه‌خوانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و هیات های مذهبی در روستای گچینه تا روستای روتان با حضور گرم و پرشور عزاداران حسینی بازسازی شد.
کد خبر: ۶۵۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹ 11 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مصطفی کریمی زاده گفت: قیام امام حسین(ع) الگویی برای جوامع بشری است و عامل ایجاد شور و نشاط معنوی است و پاسداشت عاشورا، پاسداشت یک مکتب است که شجاعت را در وجود شیعیان تزریق و پویایی این مکتب را حفظ می‌کند.

وی عنوان کرد: اهداف برگزاری این مراسم نمادین حفظ و گسترش فرهنگ اصیل عاشورا و عزاداری برای سرور و سالار شهیدان و همچنین حفظ مراسم های آئینی می باشد.  

رئیس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک بیان کرد: در این روز به‌ عنوان روز ورود کاروان شهادت به کربلای حسینی مشهور است و برگزاری این مراسم نیز بسیار حائز اهمیت است.

کریمی زاده یادآور شد: این بازسازی نمادین ورود کاروان ابا عبدالله الحسین (ع) و اهل بیت به دشت کربلا هرساله با مشارکت چندین هیأت های مذهبی و با برنامه ریزی انجمن تعزیه شهرستان برگزار می گردد که مورد استقبال گرم و پرشور عزاداران حسینی قرار می گیرد. 

 وی در ادامه بیان کرد: چون آنچه این حرکت نمادین به نمایش می گذارد تأثیرگذاری بهتری در مردم دارد با دقت ویژه در برگزاری این حرکت هم هیأت مذهبی و انجمن تعزیه داشته باشند.

گفتنی است: این حرکت کاروان ابا عبدالله الحسین (ع) و اهل بیت به دشت کربلا از روستای گچینه شروع و تا حسینیه چهارده معصوم (ع) روستای روتان می باشد که در طول این حرکت مداحان به نوحه و چاووش خوانی محلی با حضور بسیار پررنگ و باشکوه  مردم همراه بود و همچنین این مراسم باشکوه‌تر و حماسی‌تر از سال‌های گذشته با ابتکار و نوآوری خاصی برگزار شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار