تابناک هرمزگان- کارگروه سلامت و امنیت شهرستان قشم در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان قشم برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۱ 10 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر بهزادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم  در ابتدای جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان  به مصوبات جلسه قبل و بازرسی های صورت گرفته در این زمینه و به ارائه گزارشی از بیماری های غیر واگیر به عنوان علت اصلی مرگ و میر در ایران و جهان پرداخت.

دکتر بهزادی خاطر نشان کرد: بر خلاف سالیان گذشته که بیماری های واگیر عامل مرگ جوامع انسانی بود، امروزه با توجه به شرایط شهر نشینی، تغییر سبک زندگی، تغییر الگوی مصرف، تغذیه نامناسب و کم تحرکی، بیماری های غیر واگیر مانند دیابت، قلبی عروقی، تنفسی، سرطان و بیماری های نوپدید دیگر، مهم ترین عامل مرگ و میر است. بهزادی، با بیان اینکه مرگ بر اثر بیماری های غیر واگیر در سنین بالای 30 و کمتر از 70 سال بیشتر در کشورهای کمتر توسعه یافته و متوسط شایع است، بیشتر مرگ و میر مردم کشورمان را ناشی از بیماری های قلبی عروقی، تنفسی، سرطان و عوامل جاده ای دانست.

بیماری های قلبی عروقی، شایع ترین علت مرگ و میر و سرطان و عوامل جاده ای از دیگر دلایل مرگ هموطنان در گزارش مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم اعلام شد.

وی در بخش دیگری از گزارش خود، هرمزگان را در رده استان های نخست مصرف دارو معرفی کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم تصریح کرد: عوامل مذکور، با خود مراقبتی، آگاهی از روش های سالم ماندن، ورزش، اصلاح الگوهای غذایی و سبک زندگی و افزایش امید به زندگی قابل رفع است. 

دکتر بهزادی در ادامه به بخش دیگری از دستور کار جلسه که اجتماعی کردن سلامت بود، پرداخت و بیان داشت: برای کاهش هزینه های درمان باید بخش آموزش، خصوصاً خود مراقبتی، ارتقاء یابد.

خودمراقبتی، تنها در حیطه بهداشت و درمان نیست و می بایست تمامی ارگانها در راه پیشبرد آن دخیل باشند. در این راستا، نیاز است لیست تمامی ادارات در اختیار شبکه بهداشت قرار گیرد تا به صورت منظم اقدام به برگزاری کارگاه خود مراقبتی با کمک خود ادارات شود.  

خود مراقبتی فعالیتی است که افراد و اعضای خانواده و اجتماع در حفظ سلامتی فرد و خودشان دخیل باشند و این ارتباط مستقیمی با اجتماعی شدن سلامت دارد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار