مشاور شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی هشدار داد:
تابناک هرمزگان- روند کاهش نزولات از سال 73 به بعد، کشاورزان را وادار کرده که ترجیحا به سمت کشت صیفی جات روی آورند.
کد خبر: ۶۵۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 09 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، محمد محبی مشاور شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی بندرعباس نیز با اشاره به سیاستهای دولت در 50 سال گذشته و سیاستهای بعد از انقلاب، به گسترش کشاورزی، بهبود روشهای تولید، بروز بیماریهای درختان و نابودی درختان در بخشهای مختلف استان پرداخت و گفت: روند کاهش نزولات از سال 73 به بعد، کشاورزان را وادار کرده که ترجیحا به سمت کشت صیفی جات روی آورند.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشاورزی متاثر از خشکسالی و کم آبی، در آینده با مشکلات متعدد روبرو خواهد شد افزود: فعالیتهای کشاورزی استان ما مبتنی بر بارندگی و آب سد می باشد و به همین دلیل به شدت در معرض آسیب قرار دارد.
مشاور شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، سنتی بودن کشاورزی و حمل و نقل گران قیمت را از جمله مشکلات پیش روی کشاورزان استان عنوان کرد و گفت: قیمت و دستمزد نامتوازن در بخش کشاورزی از جمله مشکلاتی است که باید برای آن برنامه ریزی انجام داد.

وی بحث تامین نهادههای کشاورزی را از مهمترین موضوعات شرایط فعلی کشور دانست و با اشاره به خودداری از تامین نهاده های کشاورزی و عدم تخصیص تسهیلات بانکی به کشاورزان تصریح کرد: سطح زیر کشت محصولات در فصل آینده به شدت کاهش می یابد و موجب بیکار شدن کشاورزان خواهد شد.

این مقام مسوول با ابراز نگرانی از گذشت سالیان متمادی و اجبار کشاورزان در فروش محصولات کشاورزی به قیمت ارزان به دلیل تنگدستی گفت: باید فرآیند دریافت ارز جهت نهاده ها و تسهیلات بانکی را برای کشاورزان آسان کنیم تا کشاورزان ما به صورت نقدی با واسطه های فروش نهاده های کشاورزی، ارتباط برقرار کنند.

محبی خشکسالی های پی در پی در استان را بسیار آزار دهنده عنوان کرد و با ابراز نگرانی استفاده از سموم بی کیفیت در محصولات کشاورزی گفت: کشاورزان ما در سال گذشته که بارندگی نداشتیم با مشکلات فراوانی مواجه بودند و امیدواریم بتوانیم مشکل تنظیم بازار، عرضه و تقاضا را رفع کنیم تا محصولات کشاورزی برای تولید کننده و مصرف کننده با قیمت مناسب تمام شود.

وی افزود: کشاورزان تحت فشار قرار گرفته اند و قیمت محصولاتشان کاهش یافته که اگر باراندازها راه اندازی شوند و کارشان سرعت بگیرد میتواند در افزایش قیمت محصولات کشاورزی تاثیر شگرفی داشته و در بخش صادرات نیز کمک حال دولت باشد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار