تابناک هرمزگان- برگزاری نشست ستاد کاشت دانه های روغنی «کلزا» در میناب، رودان و حاجی آباد ،اولین جلسه ستاد کاشت دانه های روغنی «کلزا» با حضور کارشناسان زراعت ، حفظ نباتات و مکانیزاسیون، معاون فنی مدیریت و سایر اعضاء در در شهرستان های میناب، رودان و حاجی آباد برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ 07 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مهندس امیری در نشست ستاد کاشت دانه های روغنی «کلزا» در میناب با اشاره به عملکرد کلزا  و تأکید بر شناسایی کلزاکاران و بررسی مشکلات آنها؛ در خصوص پوشش بیمه ای و معرفی کارشناس ویژه کلزا به سازمان توضیحاتی ارائه کرد.

مهندس باوقار نیز در این جلسه به تشریح انواع علف‌های هرز کلزا پرداخت و نحوه مبارزه با آنها را توضیح داد.

مهندس خوارزمی نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص سرویس و نگهداری دستگاهها ، معرفی اکیپ برداشت قوی و معرفی کارشناس ویژه مکانیزاسیون به سازمان پرداخت.

در پایان معاون فنی مدیریت وسایر اعضاء در خصوص اقلیم منطقه ، مشکلات و معضلات کشت کلزا به ایراد سخن پرداختند.

همچنین در جلسه ی ستاد هماهنگی کشت کلزا جهت سال زراعی جاری که با حضور مهندس نظرنژاد مدیر ترویج سازمان و همکاران محترم مرکز تحقیقات، حفظ نباتات و زراعت سازمان برگزار شد، مهندس نورزاده رئیس مرکز خدمات زیارتعلی در خصوص مسائل و مشکلات کلزا کاران در سال گذشته گزارشی ارائه کرد.

مهندس فراز امیری مسئول تولیدات گیاهی مدیریت رودان نیز در خصوص اهمیت کشت کلزا و ضرورت بررسی و رفع موانع و مسائل کشت کلزا، بیاناتی ارائه کرد و تعیین قیمت خرید تضمینی، وجود بسته های حمایتی برای کلزاکاران، و ارسال به موقع بذر و نهاده های مربوطه‌ را از مهمترین مسائل و راهکارهای اجرایی شدن کشت کلزا قلمداد کرد.

مهندس نظرنژاد نیز در خصوص تعامل و همکاری هرچه بیشتر بخش ترویج سازمان در راستای تحقق اهداف کشت این محصول استراتژیک مطالبی بیان کرد.

این جلسه با بحث و تبادل نظر همه ی همکاران در خصوص راهکاری اجرایی کشت این گیاه استراتژیک به پایان رسید.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار