تابناک هرمزگان-مشکلات عمده صنعت طیور: عدم تخصیص اعتبارات کم بهره به صورت سرمایه در گردش به مرغداران بدهکار به سیستم بانکی ، هزینه بالای آب و برق واحدهای مرغداری ، گرانی نهاده های طیور همچون ذرت، کنجاله سویا و ... و بدهکاری اکثریت مرغداران به سیستم بانکی می باشد.
کد خبر: ۶۵۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۳ 07 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، عباس مویدی تصریح کرد: این جلسه با موضوع عملیاتی کردن طرح اقتصاد مقاومتی و اجرای منویات مقام معظم رهبری و خودکفایی تولید داخلی و با تأکید بر رفع موانع تولیدی صنعت طیور برگزار گردید.

وی افزود: مسائل و مشکلات مرغداران بصورت کلی شامل «عدم تخصیص اعتبارات کم بهره به صورت سرمایه در گردش به مرغداران بدهکار به سیستم بانکی»، «هزینه بالای آب و برق واحدهای مرغداری»، «گرانی نهاده های طیور همچون ذرت، کنجاله سویا و ...» و «بدهکاری اکثریت مرغداران به سیستم بانکی» می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی میناب اظهار کرد: نمایندگان سازمان دامپزشکی کشور در خصوص تامین امنیت غذایی و بهداشت عمومی در سطح مرغداری ها توضیحاتی ارائه و اذعان کردند شهرستان میناب از لحاظ تولید و میزان جوجه ریزی در سطح استان دارای رتبه اول می باشد.

وی تشریح کرد: مهندس علیزاده معاون بانک کشاورزی استان و آقای مهندس سالاری مدیر سرمایه گذاری در راستای بدهی مرغداران به سیستم بانکی با اشاره به بند خ ماده 33 خواهان تأمین اعتبار مورد نیاز برای بانک ها طبق قانون از سوی مدیریت بحران استانداری شدند.

مویدی اضافه کرد: نماینده آبفا نیز به اشاره به مشکل آب برخی از مرغداری ها، قول مساعدت داد که حتی الامکان این مشکلات مرتفع گردد؛ همچنین برای هزینه برق و رفع ابهام در خصوص مرغداری های دارای پروانه بهره برداری هستند و یا اینکه دارای پروانه نیستند و هزینه های بالای برق؛ مقرر شد که آیین نامه ها و دستورالعمل جهت حل این معضل در اختیار معاونت بهبود تولیدات دامی استان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نماینده اداره کل امور مالیاتی استان با اشاره به اخذ مالیات از واحد های مرغداری از سال 1395؛ از آمادگی اداره دارای جهت تدوین کارگاه های آموزشی برای کلیه بهره برداران صنعت طیور خبر داد و عنوان کرد، رویکرد اداره امور مالیاتی در راستای توجیه مرغداران عزیز بوده و خواهان همکاری کلیه مرغداران با این اداره هستند.

مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: در پایان مهندس غلامپور نسبت رشد جوجه ریزی در 5 ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل را 31 درصد اعلام کرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار