تابناک هرمزگان- مدیر جهادکشاورزی پارسیان با اشاره به برگزاری اولین دوره جشواره خرما در این شهرستان، گفت: جشنواره برداشت خرما در غرب هرمزگان پارسیان و فرهنگ به همراه نمایشگاه توانمندی های زنان بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۱ 04 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، یعقوب دلدار در آیین برگزاری این جشنواره، بازسازی آداب و رسوم گذشتگان و حفظ و احیای رسوم را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره نام برد و اظهار کرد: معرفی ارقام خرما، بها دادن و اهمیت دادن به نخل و نخل داری و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر جهادکشاورزی پارسیان با بیان اینکه بیش از 25 رقم خرما در این شهرستان کشت می‌شود، افزود: سطح زیر کشت نخیلات در پارسیان 700 هکتار است که به طور سالانه حدود 2 هزار تن محصول برداشت می شود.

وی با توجه به استقبال چشمگیر مردمی از این جشنواره، گفت: تداوم چنین جشنواره هایی با گستردگی بیشتر در سال آتی ضمن معرفی بهتر خرما و فرهنگ سازی، زمینه افزایش تولید و توجه بیشتر به حرفه نخل و نخلداری و معرفی این محصول ارگانیک را در منطقه فراهم می نماید.

گفتنی است؛ درحاشیه برگزاری این جشنواره تعداد 30 غرفه از محصولات درخت خرما در زمینه‌های صنایع دستی، شیرینی‌های خرمایی و غذا‌های محلی دایر گردید.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار