تابناک هرمزگان- رئیس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک: به مناسبت هفته امامت و ولایت و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در بندرکوهستگ و حضور پرشور اقشار مختلف مردم شیعه و اهل سنت آیین بازسازی واقعه غدیرخم برگزارشد.
کد خبر: ۶۵۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱ 03 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مصطفی کریمی زاده ترویج الغدیر را ترویج توحید و وحدت دانست و گفت: بازسازی واقعه غدیر خم علاوه بر اینکه آثار ائمه معصومین حفظ می شود بلکه می توانیم مفاهیم خط ولایت و امامت را نیز برای نسل های جوان تبیین و تشریح کنیم.

 وی افزود: اصل ولایت زیربنای حقایق اسلامی و ضامن اجرای راستین و نشان دهنده طرز تفکر اسلامی در موضوع حکومت است.

رئیس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک بیان کرد: دشمنان همواره به دنبال کاهش اثرگذاری فرهنگ و نشرپیام غدیر بوده و هستند، بنابراین ما موظفیم، با انجام برنامه های فرهنگی عمیق و تاثیر گذار اقدامات آنان را ناکام و با ترویج فرهنگ غدیر و تبیین امامت و ولایت در جامعه، در مسیر حفظ و زنده نگه داشتن فرهنگ علوی گام برداریم.

وی هدف از بازسازی واقعه غدیر را آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با واقعه غدیر و اتفاقات رخ داده در آن عنوان کرد و گفت: به منظور گسترش فرهنگ ولایت، انتقال فرهنگ ولایت و امامت به نوجوانان و نسل‌های آینده، ترویج و توسعه فرهنگ غدیر و ولایت و امامت و الگوسازی عید غدیرخم با استفاده از آیات و روایات واقعه غدیر خم در شهرستان بوده است.

کریمی زاده گفت: هنرمندان شهرستان سیریک همیشه برای به صحنه کشیدن مناسبت های ملی و مذهبی نقش داشتند و در بازسازی واقعه غدیر خم سال 1397 هم به خوبی و شایستگی مثل سالهای گذشته توانستند نقش واقعی خود حفظ و تقویت نمایند.  

 وی وظیفه مسلمانان را حفظ وحدت و دفاع از ارزشهای ناب اسلامی دانست وگفت: نقش غدیر و پیام غدیر آن  در تمام اعصار اسلامی وحدت آفرین  بوده است که باید مسلمانان نقش و پیام وحدت آفرینی آن در جامعه و جهان تقویت نمایند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار